معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: هر ماه حدود ۱۵ خیابان اصلی و فرعی و کوچه و معبر در مشهد به نام شهدا نامگذاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد حامدزاده معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: علاوه بر عضویت بنیاد شهید و دیگر نهاد‌های عمومی و دولتی متولی در کمیته یاد شده گروهی از کارشناسان مرتبط با تاریخ و امور اجتماعی و فرهنگی این کمیته را در تغییر نام معابر یاری می‌کنند.

او افزود: در شهرستان‌های دیگر خراسان رضوی کمیته‌های مشابهی در شهرداری و دیگر نهاد‌های متولی، نامگذاری معابر شهری به نام مطهر شهدا را برعهده دارند تا هرچه بیشتر نام و خاطره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد.


بیشتر بخوانید


معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: اسامی ۶ هزار و ۶۰۰ شهید زینت بخش معابر و کوچه‌های مشهد است و بر اساس برنامه مشترک با شهرداری در کمیته نامگذاری، به درخواست خانواده شهدا، کوچه و معابر نزدیک منازل این عزیزان به نام شهیدشان نامگذاری می‌شود.
 
حامد زاده بیان کرد: خانواده شهدا در مشهد می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهید به اداره فرهنگی شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه و فرم درخواست نامگذاری را تکمیل کنند تا پس از تایید در صحن علنی شورای شهر مشهد، خیابان یا کوچه مورد نظر به نام شهید نامگذاری شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.