معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: نوسازی و توسعه راه‌های روستایی در این شهرستان اولویت دستگاه‌های اجرایی در بخش عمران روستایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در بازدید از طرح‌های راه روستایی مراغه گفت: بهسازی راه‌های مواصلاتی روستایی، می‌تواند زمینه ساز توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و رونق اقتصادی و اجتماعی در مناطق روستایی شود.

او گفت: براین اساس، برنامه ریزی‌های مناسبی از سوی دولت تدبیر و امید و دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص اعتبار مناسب در زمینه توسعه، بهسازی، آسفالت ریزی و نیز ایجاد زیرگذر‌های عبوری در مناطق روستایی انجام شده و می‌شود.

او افزود: آسفالت راه‌های روستایی و نیز اجرای ۲ زیرگذر روستا‌های داش آتان و مغانجیق از جمله طرح‌های در دست اجرای این شهرستان در بخش راه‌های روستایی است که با تامین اعتبار به زودی عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

 مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز گفت: نوسازی راه‌های روستایی، موجب کاهش مشکلات تردد روستاییان خواهد شد.

 مسکینی با اشاره به اجرای طرح احداث زیرگذر مغانجیق افزود: این طرح در صورت تامین اعتبار لازم، پس از سال‌ها می‌تواند مشکل تردد روستاییان منطقه را برطرف کند.

او افزود: کم عرض بودن و شیب نامناسب زیرگذرفعلی این روستا، اجازه تردد به بیشتر ماشین آلات سنگین از جمله خودرو‌های امدادی و خدمات رسان را نداده و در فصول بارندگی و بحرانی نیز روستاییان با مشکل تردد روبرو هستند.

 مجیدی بخشدار مرکزی مراغه نیز با اشاره به ضرورت احداث زیرگذر روستای مغانجیق به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه گفت: اجرای این طرح، مشکل تردد اهالی هفت روستای این منطقه را که از زیرگذر فعلی استفاده می‌کنند، مرتفع خواهد ساخت.

 مجیدی افزود: نوسازی و بهسازی راه‌های روستایی بخش مرکزی مهمترین طرح‌های عمران روستایی در این بخش در ماه‌های گذشته بوده و این امر تداوم می‌یابد.

 شریفی رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای مراغه نیز در این بازدید گفت: پل زیرگذر روستای مغانجیق به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های راه روستایی، براساس پیش بینی‌های کارشناسی برای آغاز عملیات اجرایی نیازمند ۱.۷ میلیارد تومان اعتبار است.

 شریفی افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز برای این طرح، احداث این زیرگذر مواصلاتی آغاز شده و زمینه ساز کاهش مشکلات عدیده تردد در این مسیر روستایی خواهیم بود.

او با اشاره به آسفالت ریزی مسیر روستا‌های قرجه قیه به سرکار آباد نیز افزود: این مسیر به طول ۶.۵ کیلومتر و با ۲.۶ میلیارد تومان اعتبار در حال آسفالت ریزی بوده و در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار