معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان نیاز به بهسازی و لکه‌گیری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رسول‌زاده معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی عصر دیروز در بازدید از روند آسفالت‌ریزی جاده هشترود به مراغه گفت: در حال حاضر ۹۰۰ محور با ۱۲ اکیپ در حال آسفالت‌ریزی در جاده‌های اصلی و فرعی استان هستند.

او با بیان اینکه متاسفانه فعلا اعتبارات سال ۹۹ ابلاغ نشده است، افزود: با این حال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان جاده‌های استان در حال ایمن‌سازی و آسفالت‌ریزی هستند.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سطح استان یک‌هزار و ۳۸۰ کیلومتر راه شریانی وجود دارد، گفت: لکه‌گیری، بهسازی و آسفالت راه‌های شریانی استان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او از رانندگان عبوری در این جاده‌ها خواست با توجه به اجرای این عملیات و اعمال محدودیت ترافیکی در آن‌ها با نزدیک شدن به محل بهسازی جاده‌ها مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 ابوالحسنی رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای هشترود هم گفت: با توجه به وجود چاله‌های زیاد در محور هشترود- مراغه به خصوص محور هشترود تا نظرکهریزی ۶ کیلومتر دیگر از این نقطه داغون شده، این محور با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی می‌شود و پس از ابلاغ اعتبارات امسال ۲۰ کیلومتر دیگر زیر پوشش آسفالت خواهد رفت.

آذربایجان‌شرقی، دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار