علی اکبر عباسی راد ازاجرای پروژه مرمت چشمه و انتقال آب بر روی ۵ دهنه چشمه در مراتع شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: پروژه مرمت چشمه های طبیعی در مراتع و انتقال آب بر روی ۵ دهنه چشمه این شهرستان به منظور تامین آب بهداشتی دام، پراکنش مناسب دام در مرتع و بهسازی چشمه سار‌های طبیعی اجرا می‌شود.

او ضمن اشاره به لزوم توجه به مسائل آموزشی، بهداشتی و رفاهی دامدارن اضافه کرد: در شرایط کنونی و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده طرح مرمت چشمه و انتقال آب در مراتع مناطق شورآب کلاته رودبار و آستانه در حال اجرا است.

علی اکبر عباسی راد تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۲۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ هزینه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به جایگاه ویژه مراتع در اقتصاد کشور از لحاظ تامین علوفه مورد استفاده دام و از دیدگاه حفاظت آب و خاک افزود: در خصوص اهمیت مراتع می ‏توان ویژگی‌های بسیار دیگری را برشمرد که مدیریت اصولی این اراضی را ضروری می ‏سازد.

او با اشاره به اینکه این پروژه پس از انعقاد قرارداد از طریق پیمانکار بخش خصوص در حال اجراست بیان کرد: پروژه مرمت چشمه و انتقال آب از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و امید است تا اوایل شهریورماه نیز به اتمام برسد.

شهرستان دامغان دارای ۱۶۲ سامانه عرفی مرتعی است که دارای ۱۶۲۸۱۰ واحد دامی و ۱۲۷۹ بهره بردار است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.