حریرچی گفت: با توجه به شرایطی که ویروس کرونا دارد، استفاده از واکسن چندان هم امیدبخش نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون  کل وزیر بهداشت در برنامه نگاه یک درباره آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: برخی جرائم و تنبیه برای افرادی که مسائل بهداشتی از جمله ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شد و اگر این افراد به ادارات دولتی و اماکن عمومی مثل مساجد و صنوف مراجعه کنند، نباید به آن‌ها خدماتی ارائه شود.

او افزود: برای آن دسته از کارمندان و صاحبان مشاغلی که به متخلفان شیوه‌نامه‌های بهداشتی خدمات می‌دهند، جرائمی از جمله توبیخ کتبی، کسر حقوق و انفصال خدمت تا یک سال در نظر گرفته شده است و این مجازات به هیچ عنوان قابل تجدید نظر هم نیست.

معاون  کل وزیر بهداشت با بیان اینکه چون خود ویروس کرونا در افراد مبتلا شده ایمنی دائم نمی‌دهد، تاکید کرد: پس نباید درخصوص استفاده از واکسن‌کرونا امید زیادی داشت.

ماسک‌های پارچه‌ای هم تاثیر مثبت دارد

حریرچی درخصوص اثر گذاری انواع ماسک‌ها گفت: حتی ماسک‌های دوخته شده پارچه‌ای تأثیر مثبت خودش را در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا می‌گذارد؛ در خصوص محرم نیز با توجه به ممنوع شدن موکب‌ها و مراکز توزیع نذری مانند چای ما درخواست داریم که مردم در مناطق محروم نذر ماسک انجام دهند.

او با اشاره به دارو‌های کمکی که این روز‌ها برای  التیام بیماران و درمان کرونا استفاده می‌شود، بیان کرد: این دارو‌ها اکثرا موثر نیستند. خصوصا در بعضی مراحل؛ به طور مثال داروی رمدیسیور رواج هم است، اگر مریض لوله گذاری شده و وارد آی سی یو شده باشد، دیگر هیچ جای دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند که این دارو کوچکترین تاثیری بر بیمار داشته باشد.

حریرچی اظهار کرد: شاید در مراحل قبل از لوله گذاری، تاثیرات ۱۰ الی ۲۰ درصدی داشته باشد، ولی متاسفانه برخی از مردم به دلیل شرایط وخیمی که عزیزشان سپری می‌کند، به هر درمان و دارویی روی می‌آورند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: تمام دارو‌هایی که بیرون از شبکه رسمی هستند قاچاق و تقلبی‌اند. مشاهده شده است برخی دارو‌ها با وعده درمان کرونا به قیمت‌های چند ۱۰ میلیونی فروخته می‌شود، ولی در نهایت اغلب داخل بسته‌ دارو، خالی بوده و یا قرص و داروی تقلبی دیگری در آن تعبیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
جناب حریرچی بنظر شما واکسن ساخته شده در روسیه کارایی نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
به شما هم امیدی نیست
آخرین اخبار