معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه یک امر درون زا است و باید در داخل خود استان کردستان اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در استان کردستان ضمن برشمردن پتانسیل‌های استان و نیروی انسانی خلاق و توانمند گفت: اقتصاد دانش بنیان یک پدیده درون زا است و کسی نمی‌تواند آن را در خارج از استان ایجاد کند بلکه این خود جوانان و مدیران استان هستند که می‌توانند در این حوزه تحول ایجاد کنند.

او با بیان اینکه در دنیای کنونی وجود منابع اولیه اهمیتی ندارد و دانشی که روی مواد اولیه می‌نشیند اهمیت دارد گفت: مدیران باید نسبت نگه داشتن نیروی انسانی وایجاد کارآفرینی با محوریت اقتصاد دانش بنیان تلاش کنند.

ستاری اضافه کرد: استان کردستان نسبت به سنوات قبل در حوزه فناوری تغییرات محسوسی به خود دیده است وتلاش مدیران باید درست کردن فضای کسب و کار باشد.

معاون علمی رئیس جمهور اظهار کرد: کم کردن بروکراسی‌های اداری و رفع قوانین متناقض و برخورد درست با جوانان دارای ایده و خلاق از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند به ایجاد اقتصاد دانش بنیان کمک کند.

ستاری کردستان را دارای پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و مزیت‌های ذاتی برشمرد و گفت: توسعه پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد در سراسر استان امری ضروری و غیر قابل اجتناب برای رسیدن به توسعه پایدار است.

او با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری متناسب با ظرفیت‌های استان نیست و نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است عنوان کرد: ما به هراندازه نیاز باشد اعتبار برای توسعه پارک‌های علم و فناوری را تامین خواهیم کرد.

ستاری افزود: در حال حاضر ۲٨۰ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده در بورس است و سال گذشته این شرکت‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند، لذا ضروری است در دنیای امروز استان به این مهم و توسعه آن توجه خاص داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.