فرشادان گفت: از سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در نشست با کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به مناسبت هفته ملی مهارت با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اقتصادی استان کردستان، آموزش‌های مهارتی را زمینه‌ای برای تلفیق علم و عمل توصیف کرد گفت: از سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حمایت می‌کنیم.

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در ابتدای این نشست با تشریح فعالیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان دارای ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است که سالانه بالغ بر ۱۸۰۰۰ نفر در بخش دولتی و ۷۰۰۰ نفر در بخش خصوصی از آموزش‌های مهارتی در سطح استان کردستان بهره مند می‌شوند.

احمدی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی در قالب تیم‌های سیار در پادگان‌ها، زندان‌ها، روستا‌ها، مراکز جوار دانشگاهی، صنایع و صنوف و... نیز به عنوان بخش دیگری از خدمات این اداره کل به مردم شریف استان کردستان است که کارکنان این مجموعه با روحیه جهادی می‌کوشند تا بیش از پیش زمینه توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی را در استان کردستان فراهم نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فرهنگ ضعیف مهارت آموزی در سطح جامعه اظهارداشت: متاسفانه فرهنگ پشت میز نشینی به عنوان فرهنگ غالب جامعه سدی عظیم را در راستای نشر و گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ایجاد کرده است که با همکاری کلیه مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شرکای اجتماعی خود می‌کوشیم تا در مسیر ارتقاء وزن اجتماعی مهارت گام‌های موثر و مهمی را بردایم.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و مشکلات عدیده پیش آمده برای فعالان بخش خصوصی در عرصه مهارت آموزی به واسطه شیوع بیماری کرونا یادآور شد: با توجه به عدم اسکان دائم آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و استیجاری بودن مکان بیشتر این آموزشگاه‌ها این اداره کل خواستار پیگیری اعطای زمین‌های با کاربری آموزشی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در جهت حل بخشی از مشکلات فعالان مهارت آموزی در بخش خصوصی شد.

او با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی از سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: متاسفانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با کمبود شدید اعتبارات جاری و تملک دارایی در راستای بروز رسانی و تجهیز گارگاه‌های آموزشی خود روبرو است که می‌طلبد این مهم با همکاری و تعامل کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری حل تا شاهد رشد و شکوفایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نقش آفرینی این سازمان در رشد و تولید و افزایش بهره وری و در نتیجه بی نیازی کشور به واردات و مقابله در مقابل تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی باشیم.

در ادامه سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تقارن این ایام با عید سعید قربان گفت: آموزش‌های مهارتی زمینه لازم برای تلفیق علم و عمل جوانان جویای کار را فراهم می‌سازد که این اقدام در نوع خود قابل تحسین و شایسته قدردانی است.

فرشادان سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را در این برهه زمانی راه حل مناسبی در راستای رشد و توسعه همه جانبه کشور دانست و بیان داشت: از سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حمایت و می‌کوشیم تا مشکلات بودجه‌ای این سازمان از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری و حل شود.

او از حمایت نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی در تخصص ۱۰۰% درآمد‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نقطه عطفی در توجه و اهمیت این سازمان از منظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم تا با همسویی نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی شاهد توجه ویژه تری به بحص آموزش‌های مهارتی در راستای توسعه و گسترش این آموزش‌ها در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.