رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج از اجرای کمپین هر شهروند یک مهارت در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ارسطو گویلی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج در جلسه که با حضور سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و با دستور کار توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه برگزار شد گفت: کمپین مردمی هر شهروند یک مهارت توسط شهرداری سنندج فرهنگ سازی می‌شود.

گویلی با بیان تبریک فرارسیدن هفته ملی مهارت و ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیان داشت: رونق سرمایه گذاری و عمران و آبادانی شهر سنندج جزء با کارآفرینی و پرورش کارآفرینان مسیر نخواهد شد که در این راه نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج افزود: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در بحث ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مولفه اصلی توسعه توفیقاتی را حاصل نمائیم، اما با انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین شورای اسلامی شهر سنندج، شهرداری سنندج و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان کمپین هر شهروند یک مهارت را پیگیری و به عنوان یک فرهنک عامه پسند به مردم شریف سنندج عرضه می‌کنیم.

گویلی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قابل ملاحظه بودجه سرانه شهری شهروندان سنندجی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۵ سرانه شهری شهروندان به ازای هر نفر مبلغ ۲ میلیون ریال بود که با پیگیری شهردار و شورای اسلامی شهر سنندج در جذب اعتبارات این مبلغ در سال ۱۳۹۸ به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با اشاره به نقش نیروی انسانی ماهر و متخصص در توسعه اقتصادی کشور گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی مورد توجه کشور‌های پیشرفته جهان قرار گرفته است که خوشبختانه در ایران اسلامی نیز این به این مهم توجه ویژه‌ای گردیده است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در سطح کشور حضوری فعال و مثمر ثمر را در این بحث دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های نیروی انسانی ماهر افزود: دانش، مهارت، نگرش و آشنایی با فناوری‌های نوین به عنوان ویژگی‌های نیروی انسانی ماهر تعریف شده است که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان می‌کوشد تا با ایجاد این ۴ ویژگی در افراد جویای کار در تربیت نیروی انسانی ماهر اهتمام ورزد.

او دستیابی به توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی مستلزم اجماع کلیه دستگاه‌های اجرایی مربوطه و ایجاد فرهنگ سازی لازم در حوزه آموزش‌های مهارتی در سطح جامعه دانست و یادآور شد: ایجاد فرهنگ مهارت آموزی به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه می‌تواند ضمن کم رنگ نمودن فرهنگ مدرک گرایی و پشت میز نشینی زمینه خلق افراد کارآفرین را فراهم نماید.

احمدی احصاء آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار با توجه به مزیت‌های نسبی هر منطقه را راهکاری مناسب در جهت ایجاد زمینه اشتغال مولد و پایدار برای جوانان ذکر کرد و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و مزیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای می‌تواند زمینه اشتغال مولد و پایدار جوانان کردستانی را فراهم نماید.

در پایان جلسه کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج ارسطو گویلی رئیس این کمسیون با اهداء لوح تقدیر از سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به پاس تلاش‌های گسترده و بی وقفه در جهت ارتقای سطح مهارت‌های تخصصی مردم شریف استان کردستان بویژه جوانان تقدیر و تجلیل کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.