رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور گفت : آواربرداری و مرمت خانه «ساری اصلانی» در این شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدجواد عظیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور با بیان اینکه اعتبار موردنیاز برای مرمت اساسی بخش‌های آسیب دیده این بنا اختصاص پیدا کرد، گفت : در مرحله اول مرمت، ضلع غربی ساختمان اندرونی این بنا که کاملا تخریب شده بود با اعتبار شهرستانی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بازسازی شد.

او با اشاره به اینکه در این مرحله تاکنون آواربرداری ضلع شمالی بنا، سقف‌ها و دیواره‌های شکسته برداشته شده و ساختمان از حالت پرخطر قبلی خارج شده، گفت : در ادامه مرمت دیواره‌ها و بام ساختمان انجام می‌شود.

او عملیات مرمت خانه ساری اصلانی را سنگ چینی پایین دیوار‌های دور بنا، اندود کاهگل سقف و کاهگل سراسری دیوار‌های ضلع شمال بنا عنوان کرد.

عظیمی با اشاره به اینکه پیمانکار موظف است تا اواسط شهریور امسال کار خود را به پایان برساند، افزود: روند مرمتی این عمارت تاریخی بصورت مستمر ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.