مدیرکل ورزش و جوانان کرمان یکی از نیازهای اساسی جامعه را آموزش دانست و گفت: امروز آموزش های کارآفرینی حلقه ی گمشده در بین نسل جوان ماست.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تبریک هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به سمن‌های جوانان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده از سوی سمن‌ها در همه‌ی حوزه ها، آن‌ها را مایه مباهات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان اعلام کرد و گفت: ما به خود می‌بالیم که هم از نظر کمی، تعداد سمن‌های قابل توجهی در کشور داریم و هم اقدامات کیفی که از دل این سمن‌ها با ظرفیت‌های جوانانمان انجام می‌شود، ستودنیست.

او با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، افزود: این‌ها نمایانگر این مسئله و گواه این است، هر جا به جوانان کشور اعتماد شده، ما ضرر نکرده ایم و می‌توانیم نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

پاریزی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را ادامه دهیم، چرا که تا آرمانی که مدنظرمان است، خیلی فاصله داریم.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های کارآفرینی بسیار موثر و تأثیرگذار است، بیان داشت: امروز همین آموزش‌ها حلقه‌ی گمشده در بین نسل جوان ماست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما خیلی وقت‌ها تصورمان این است با تحصیلات آکادمیک دانشگاهی در بخش‌های مختلف، می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشیم، ولی این مسئله در محیط واقعی کار کمرنگ است، این در حالیست که ما بیشتر نیاز به مهارت‌های تخصصی داریم.

پاریزی افزود: سمن‌ها می‌توانند، هم به لحاظ شناسایی نیاز‌های کارفرمایان و هم توانمندسازی نیروی کار، نقطه اتصال بین کارفرمایان و نیروی کار جامعه باشند و این مسئله می‌تواند در بحث آموزش‌ها و کلاس‌های کارآفرینی و مهارتی به خوبی اتفاق بیفتد.

او تصریح کرد: در بحث آموزش‌ها باید به این باور برسیم، امروز یکی از نیاز‌های اساسی جامعه ما آموزش است، پس باید فرهنگ نیاز به آموزش را در بین اقشار جامعه نهادینه کنیم.

پاریزی بیان داشت: آموزش یک مسئله فرآگیر و کلی است و کار ما را در آینده بیمه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد: باید از هر ظرفیتی که می‌توانیم استفاده کنیم تا مردم به این باور برسند به بحث مشاوره و آموزش نیاز دارند و جوانان ما حتی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه احساس کنند باید به دنبال آموزش و مهارت باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز‌های جامعه کار باشند.

پاریزی گفت: ما امروز به امیدواری و امید دادن به مردم خیلی نیاز داریم و این کار ارزشمندی است، خیلی از جوانان ما امروز به دلیل اینکه کار ندارند، منزوی شده اند، برخی از آسیب‌هایی که درگوشه و کنار شهر و کشور رخ می‌دهد، نشأت گرفته از نداشتن اعتماد به نفس یا احساس پوچیست، پس باید طوری برنامه ریزی کنیم که جوان ما دیده شود.

او با اعلام اینکه معتقدم، در هر لولی، هیچ انسانی صفر نیست و هیچ انسانی صد نیست، افزود: هر کسی ظرفیتی دارد، مهمترین اتفاقی که باید در کشور ما رخ دهد که ما بتوانیم در مسائل اقصادی خودکفا شویم و بتوانیم نیاز‌های جامعه و روزمره زندگی مان را پوشش دهیم، این است نیاز‌ها را شناسایی کنیم و آموزش‌ها را متناسب با نیاز‌ها برای اقشار داشته باشیم و در این کار، جوانانمان را ببینیم.

پاریزی تصریح کرد: هر انسانی و هر جوانی در این مملکت، قطعاً یک توانمندی دارد که خودش از آن توانمندی اطلاع ندارد، اگر هم اطلاع دارد، آن مسئله را مهم نمی‌داند، ما باید کمک کنیم تا این مسئله بتواند به خوبی شناسایی شود و حتماً نقش آموزش در بخش شناسایی استعداد‌ها و نقش سمن‌ها در بحث شناسایی استعداد‌های افراد، بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

او بیان داشت: همیشه در طرح موضوعات، نگرانی‌ها را مطرح می‌کنیم، یک بار هم طرح‌ها را برعکس ارائه دهیم. مثلا ًعامل موفقیت جوانان در بخش‌های مختلف را مطرح کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سمن‌های جوانان چه در بحث راهبردی و چه در بحث اجرایی باید با طرح موضوعیت امیدبخشی به جامعه بتوانند فعالیت هایشان را ادامه دهند و کارهایشان را پیگیری کنند، چرا که این اتفاقات می‌تواند کمک کند تا ما خودمان این امیدواری را به جامعه و نسل جوانمان تزریق کنیم که کار کنند.

پاریزی افزود: جوانان در هر جای این جامعه، با هر نوع پوشش و تفکری، ظرفیت‌های این جامعه هستند، ما نباید با چیزی که از دید ظاهر می‌بینیم به خودمان اجازه قضاوت یا تفکیک دهیم، بلکه باید بدانیم، همه‌ی این جوانان یک استعداد نهفته اند و سمن‌ها می‌توانند بیشترین نقش را در شناسایی این استعداد‌ها داشته باشند.

او تأکید کرد: باید هر فرد را متناسب با تواناییش شناسایی کنیم تا بتواند مشاغل مختلف در کشور راه اندازی شود.

پاریزی با اعلام اینکه نیازمند خودباوری، امید، نشاط و انگیزه در جامعه هستیم، تصریح کرد: به آینده کشور خوش بین هستیم و قطعاً روز به روز با کشف استعداد‌ها و اعتمادی که به جوانان می‌شود از تمام مشکلات و سختی‌ها عبور و زندگی بهتر را در تجربه می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار