رئیس گمرک مهاباد گفت: بعد از شوک ابتدایی کرونا به صادرات، از ابتدای اردیبهشت‌ ماه عملکرد صادراتی این شهرستان با بهبود نسبی همراه بوده و تاکنون به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ دلار رسیده است.

احمد احمدی رئیس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور از بهمن ۹۸ آغاز شد و موجب اعمال محدودیت‌های تجاری، بسته شدن مرز‌ها و توقف صادرات شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: عملکرد صادراتی مهاباد تاکنون با بهبود نسبی همراه بوده و صادرات این شهرستان با ۳۷ اظهار نامه صادراتی به ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار رسیده است.

احمدی با اشاره به اینکه صادرات امسال زیر سایه کرونا ویروس نسبت به پارسال ۳۴ درصد کاهش داشته است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات داشتیم که این میزان امسال با کاهش یک میلیون و ۸۶۵ دلاری مواجه بوده است.

او تصریح کرد: از مجموع محصولات صادر شده بیش از ۹۰ درصد به کشور عراق و مابقی نیز به سایر کشور‌های همسایه غربی صادر شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس گمرک مهاباد فرش ماشینی، سیمان سفید و تخم مرغ را بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرک این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰۰ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده است که ۸۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. 

گمرک مهاباد یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.