فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: کرونا یک بیماری عفونی تنفسی است که می‌تواند سیستم‌های مختلف را درگیر کند، اما در سیستم تنفسی شایع‌تر است برای درمان این بیماری نحوه تغذیه و استراحت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالکریم حامدی فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به اینکه کودکان طی سال، ۶ تا ۸ بار ممکن است دچار عفونت تنفسی شوند که از سرما خوردگی معمولی تا بیماری‌های حاد تنفسی را شامل می‌شود، گفت: تب و لرز شدید، تنگی نفس، اسهال، استفراغ، ضعف سیستم ایمنی بدن، از جمله علایم بیماری‌های حاد تنفسی از جمله آنفولانزا و کرونا است.

او افزود: کودکان در چنین شرایطی به دلیل ضعف شدید بیماری امکان رفتن به مدرسه و مهدکودک را ندارند و در منزل باید ضمن استراحت کافی از رژیم غذایی حاوی مایعات فراوان بهره بگیرند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی ضمن آموزش نکات بهداشتی به کودکان باید آن‌ها را از اخبار نگران کننده دور کرد، ادامه داد: کنترل و مدیریت بیماری کرونا به شرط همکاری مردم آسان است بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی برای کنترل این بیماری ضروری است.


بیشتر بخوانید


حامدی بیان کرد: بسیاری از کودکان و عموم مردم می‌توانند ناقل بیماری باشند، اما هیچ علامتی نداشته باشند بنابراین نکات بهداشتی تحت هر شرایطی ضروری است.

او تصریح کرد: از ابتدای تولد یک نوزاد می‌تواند به کرونا مبتلا شود از همین رو والدین و به خصوص مادران باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورتی که مبتلا به کرونا است تا زمان بهبودی کامل، باید با ماسک به فرزندش شیر دهد و در صورتی که مادر ضعف زیادی بخاطر بیماری دارد یا خدای نکرده در بیمارستان بستری است استفاده از شیر خشک مانعی ندارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان تاکید کرد: ماسک زدن برای کودکان زیر ۲ سال واجب نیست، اما از ابتدای یکسال و نیم و یا دو سالگی والدین باید رعایت نکات بهداشتی را به فرزند خود بیاموزند.

حامدی اظهار کرد: هر شیرخوار شش ماه به بالا می‌تواند واکسن آنفولانزا را دریافت کند، اما در کودکانی که بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، کلیوی، ریوی، آسم و آلرژی باید با نظر پزشک معالج این کار انجام شود.

او افزود: کودکانی که سرماخورده هستند ویا تب دارند تا بهبودی کامل نباید واکسن انفولانزا را دریافت کنند.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.