عضو شورای آتلانتیک: اقدام بعدی دولت ترامپ نابودی کامل برجام است

عضو اندیشکده شورای آتلانتیک در واکنش به شکست سنگین قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت اعلام کرد برنامه واشنگتن نابودی برجام به نحوی است که امکان احیای آن وجود نداشته باشد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از متخصصان امور ایران در اندیشکده شورای آتلانتیک پیش بینی کرد گام بعدی آمریکا پس از ناکامی سنگین در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، نابودی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواهد بود.

هالی داگرس، عضو شورای آتلانتیک در پیامی در حساب توییتری خود در خصوص اقدام بعدی دولت آمریکا پس از شکست قطعنامه ضد ایرانی تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت نوشت: آنچه دولت ترامپ در آینده احتمالا انجام خواهد داد، «مکانیسم ماشه»، بازگشت سریع تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است. آن‌ها تهدید کردند در صورت وتو (قطعنامه ضد ایرانی) در شورای امنیت این اتفاق رخ خواهد داد.

این عضو شورای آتلانتیک یادآور شد برنامه دولت آمریکا در این مرحله نابودی برجام است به طوری که در دوران ریاست جمهوری جو بایدن امکان احیای این توافق وجود نداشته باشد.

شایان ذکر است بامداد شنبه قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران با قاطعیت در شورای امنیت شکست خورد و ماه‌ها برنامه ریزی، سفر، فشار ودوره‌گردی مقامات این کشور تنها به همراهی یک کشور کوچک با این قطعنامه انجامید. به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل انزوای آمریکا تا این حد بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
چه برجامی امضا کردیم

آمریکا از برجام اومده بیرون ولی میتونه طبق برجام تحریمها رو علیه ایران برگردونه
آخرین اخبار