سازمان‌های مردم‌نهاد، مشاورانی توانمند برای مدیران هستند

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : افزایش مشارکت های اجتماعی، اعتماد مردم را به ساختار حکومت بیشتر کرده و سرمایه اجتماعی را افزون تر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی مهر مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : اعتقاد به سازمان های مردم نهاد باید در تمام سطوح مدیریتی حاکم گردد و مدیران به معنای واقعی نهادهای مدنی را در تصمیم گیری های خود مشارکت دهند.

او با اشاره به درخشش سمن های اورامانات به ویژه شهرستان جوانرود در رزمایش همدلی و جمع آوری کمک‌های قابل توجه مردمی برای آسیب دیدگان از کرونا، این موضوع را نشانه بارزی از اعتماد ویژه مردم به تشکل های غیردولتی دانست و گفت : سمن ها به دلیل اینکه از واقعیت های جامعه به خوبی آگاهی دارند و تحلیل آنها از وضعیت زندگی مردم، میدانی و برابر حقیقت است، می توانند مشاورانی قوی، کارآمد و قابل اتکاء برای حاکمان باشند و لذا همه مسئولین باید عملا قدر این نخبگان را بدانند و تنها در گفته ها و ادبیات شفاهی خود از آنها یاد کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری از اینکه برخی مدیران، مطالبه‌گری گروه‌های مرجع را برنمی‌تابند و نمی‌توانند ارتباط هدفمندی با سمن‌ها برقرار نمایند، اظهار تاسف نمود و گفت: در کشورهای توسعه یافته از گروه های مرجع مانند رسانه ها و سمن ها حمایت می‌شود تا بتوانند مراودات بخش حاکمیت با مردم را شفاف نمایند و عدالت اجتماعی را در جامعه محقق سازند.

او افزود: متاسفانه در کشور ما آستانه تحمل برخی مدیران آنقدر پایین است که نه تنها این نهادهای مدنی را رقیب خود می دانند بلکه نقدپذیری آنها جایی ندارد و لذا موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با برشمردن برخی جذابیت های طبیعی و گردشگری این شهرستان و پیشینه فرهنگی و تاریخی آن و مفاخر و اندیشمندان بسیاری که از این دیار رویش یافته‌اند و آوازه کشوری و بین‌المللی دارند، ادامه داد: اینکه این شهرستانِ پرجاذبه هنوز نتوانسته آنگونه که باید و شاید جایگاه رفیع خود را در میان گردشگران، فرهنگ دوستان و سایر گروه های موثر سطح کشور پیدا کند، دردی عمیق و زخمی تاریخی است که مرهم آن تنها در دستان شما فرهیختگان عزیز این شهرستان می باشد.

نجفی مهر حضور سازمان های مردم نهاد در تمام جلسات کارگروه‌ها و شوراهای سطح شهرستان را ضروری خواند و گفت: از کلیه فرمانداران محترم خواسته شده است این شرایط را فراهم و از مشاوره های این عزیزان در اتخاذ تصمیمات مناسب بهره ببرند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.