فورتنایت از فروشگاه‌ های موبایلی حذف شد

عنوان فورتنایت به دلیل نقض قوانین پرداخت از فروشگاه‌های موبایلی حذف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان فورتنایت یکی از عناوین رایانه‌ای بسیار پرطرفدار برای کنسول‌های موجود در بازار است که از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند و کلیه گیمرها چه در کنسول‌ها و چه در پلتفرم رایانه‌، توانایی اجرای بازی به صورت آنلاین و با یکدیگر را دارند. اما مدتی است که شرکت اپیک گیمز که مالک عنوان فورتنایت است، نسخه‌های موبایلی این بازی را نیز روانه بازار کرده است که این نسخه از بازی نیز مانند نسخه‌ اصلی بازی از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند و حتی کاربران پلتفرم اندروید و آی‌اواس می‌توانند با گیمرهای کنسولی بازی کنند.

اما روز گذشته و به طور ناگهانی، شرکت اپل عنوان فورتنایت را از فروشگاه اپ استور حذف کرد؛ شرکت اپل علت این اقدام خود را تغییر در قیمت سکه‌های موجود در بازی و استفاده از یک سیستم پرداخت جایگزین و جدید در بازی اعلام کرده است. ظاهرا شرکت اپیک گیمز هنگام خرید V-BUCKS دو راه را در اختیار کاربران موبایلی قرار داده که راه اول پرداخت از طریق فروشگاه اپ استور و راه دوم پرداخت از طریق درگاه اپیک گیمز با قیمتی بسیار پایین‌تر از درگاه اپ استور است.

گفتنی است چند ساعت پس از اپل، شرکت گوگل نیز به همین دلیل عنوان فورتنایت را از گوگل پلی استور حذف کرد.

بازی فورتنایت

علت مخالفت اپل و گوگل با پرداخت از طریق درگاه اپیک گیمز

کلیه شرکت‌ها برای دریافت مجوز انتشار نرم افزار در فروشگاه‌های موبایلی موظف هستند ۳۰ درصد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود را به فروشگاه ارائه دهنده خدمات، پرداخت کنند. اما با درگاهی که شرکت اپیک گیمز به طور انحصاری برای خود راه‌‌اندازی کرده است عملا فروشگاه‌های موبایلی کنار گذاشته می‌شوند. به همین دلیل دو شرکت اپل و گوگل اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی هیچ خدماتی به شرکت اپیک گیمز ارائه نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر حذف شدن عنوان فورتنایت از فروشگاه‌های موبایل صرفا به ضرر کاربران سیستم عامل iOS است چرا که کاربران اندرویدی می‌توانند بازی فورتنایت را از طریق وب سایت این عنوان رایانه‌ای دریافت کنند؛ با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازی فورتنایت باید تا زمان اعلام رسمی شرکت اپیک گیمز منتظر ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار