مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش برای افزایش بهره ‏وری، مدرن سازی تقویت بخش خصوصی و افزایش سرمایه‎ گذاری در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست ارائه سند بهره وری آب در بخش کشاورزی گفت: تلاش‎ها برای افزایش بهره ‏وری، مدرن سازی تقویت بخش خصوصی و افزایش سرمایه‎ گذاری در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخور دار است

او افزود: یکی از مسائل مهم در بخش کشاورزی میزان پایین بهره‏ وری آب است و در دهه گذشته در استان اقدامات مناسبی در این حوزه به انجام رسیده است.


بیشتر بخوانید


غریب اضافه کرد: افزایش سطح زیر کشت و بهره‏ مندی از سیستم‎های مکانیزه آبیاری و سرمایه‎گذاری در این بخش در کنار امکان ورود فناوری‎های نو در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط جوی استان کشت‌های گلخانه‌ای در افزایش محصول کاهش صرفه‎جویی آب و حفاظت محصولات در برابر شرایط اقلیمی در استان بسیار حائز اهمیت است، توسعه گلخانه‌ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آبی دارد به طوری که انتقال محصولات آب بر همچون سبزی و صیفی جات به گلخانه‎ها راهکار مطمئنی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.