پخت کلوچه خرمایی برای نخستین بار در راستای استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه در مراسمی با حضور شماری از مسوولان در شهرستان بمپور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زینب علم بخشدار مرکزی بمپور گفت: باتوجه به شعار سال و همـچنین استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی منطقه ساخت واحد تولید کلوچه خرمایی با برند بمپور در دستور کار یکی از خبازی‌های این شهرستان قرار گرفت.

زینب علم افزود: با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت محصول خرما در شهرستان بمپور با همفکری جمعی از کشاورزان و خبازی‌های سطح شهر تصمیم به پخت این کلوچه خرمایی گرفته شد.

او بیان کرد: خرما یکی از محصولات ارزشمند شهرستان بمپور محسوب می‌شود به همین سبب ضروریست کشاورزان بمپوری از این فرصت برای ایجاد شغل و برند سازی محصولاتشان استفاده کنند.

بخشدار مرکزی بمپور گفت: بسته بندی کلوچه خرمایی و همچنین نان کنجدی و شیرینی و مربای خرما از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان از آن جهت برند سازی و همچنین ایجاد اشتغال در شهرستان بمپور بهره گرفت.

اوادامه داد: شهرستان بمپور دارای ظرفیت‌های مناسبی بویژه در حوزه کشاورزی است که استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها می‌تواند شهرستان را به قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان تبدیل کند.

علم افزود: با توجه به ذائقه مردم سیستان و بلوچستان کلوچه خرمایی از اقبال خوبی برخوردار است و تولید این محصول برای سرمایه گذاران مقرون به صرفه خواهد بود.

زینب علم بخشدار مرکزی شهرستان بمپور در اقدامی خلاقانه با حضور در خبازی و واحد تولیدی کلوچه خرمایی با هدف آموزش ساعتی وقت خود را صرف پخت کلوچه کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار