مراسم گرامیداشت سی امین سالروز پیروزی ایران در دفاع مقدس با حضور برخی از مقامات کشوری برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم گرامیداشت سی امین سالروز پیروزی ایران در دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه ۲۲ مردادماه با حضور شخصیت هایی همچون محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، حجت الاسلام سید محمود دعایی رئیس موسسه اطلاعات، محمد فروزنده وزیر دفاع در دوران دفاع مقدس، پیروز حناچی شهردار تهران، علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران، علی مطهری نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار حسین علایی از فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس و جمعی از فعالان حزبی و جانبازان دوران دفاع مقدس در محل خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

گرامیداشت سی‌امین سالروز پیروزی ایران در دفاع مقدس برگزار شد

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای این برنامه گفت: بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۷ ایران دو سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد و نیرو‌های دفاعی ایران به همین دلیل در حالت آماده‌باش قرار داشتند و در جلسات مکرری که بین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت کشورمان و صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق برگزار شد و با نامه‌نگاری‌های متعددی انجام شده در نهایت در ۲۳ مرداد  ۶۹ صدام تمام خواسته‌های ایران را پذیرفت. لذا لازم است روز ۲۳ مرداد را به مردم معرفی کنیم و در مورد دفاع مقدس به عنوان یک نماد پیروزی مطرح شود.

محمد فروزنده وزیر اسبق دفاع هم در ادامه برنامه از نامه صدام در ۲۳ مرداد به عنوان یک سند محکم نام برد و گفت: جنگ عقبه‌های دارد که نیاز به استراتژی و راهبرد و تاکتیک دارد که با ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به جنگ و تفکراتی که داشت پیروزی هایی نصیب ایران شد.

سردار حسین علایی هم در بخش دیگری از این برنامه گفت: اگر در جنگ امکانات بیشتری داشتیم به موفقیت‌ها و پیروزی‌های بیشتری دست پیدا می‌کردیم. این راهبرد اجرایی در جنگ را آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد که در آن گفت با دست برتر می‌توانیم به جنگ خاتمه دهیم.

وی  ادامه داد: امام راحل هم معتقد بود که باید در جنگ کار بزرگی صورت گیرد تا از طریق سیاسی آن را دنبال کرد.

گرامیداشت سی‌امین سالروز پیروزی ایران در دفاع مقدس برگزار شد

در پایان این مراسم از روح الله خورشیدوند یکی از ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار