به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سعیدنیکوخصلت دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز در حاشیه بازدید از بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر اینکه موضوع برندینگ شهری نباید از طریق یک مجموعه پیگیری شود، اظهار داشت: بسیاری از شهرها برای خود هویت سازی و منظر سازی میکنند، ولی تبریز با وجود دارا بودن هویت، منظر و فرهنگ خاص هنوز صاحب برندی مشخص نیست.
او افزود: تبریز به اندازهای شهری با پیشینه قوی و افتخارآمیز است که در انتخاب برند شهری بین معماری، بازار و تجارت، هنر و عرفان سردرگم هستیم.
او با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع فرهنگی در تبریز، تصریح کرد: متاسفانه در نبود این طرح جامع شاهد دوباره کاریهای بسیاری هستیم که تدوین آن میتواند در مشخص شدن کار هر بخش و نهاد مثمرثمر واقع شود.
دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز با تاکید بر اهتمام کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای حل این معضل گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در صدد ایجاد حلقه اتصال بین مجموعههای فرهنگی است تا این نهادها خود تفاهم نامههای مشترک امضا کنند و شهرداری در راستای چابک سازی، تنها در سیاست گذاری و حمایت مالی نقش ایفا کند.
نیکوخصلت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تشکیل رفرنس و مرجع مناسبی برای فرهنگستان زبان ترکی، وجود بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بسیار ضروری است که هم اکنون این بنیاد در حال یافتن جایگاه خود به عنوان مرجعیت هستند.
او از عقد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تبریز و بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در زمینه فعالیتهای پژوهشی خبر داد و افزود: بدین ترتیب میتوان همایشها و فستیوالهای مشترکی برگزار کرد تا برنامههای فرهنگی شهرداری در این حوزه، به طور تخصصی تداوم یابد.
او یادآور شد: با خرد جمعی و تدوین ساختار و سیستم مشخص، برنامههای فرهنگی از نگرشهای فردی فاصله گرفته و با اهتمام بیشتری برپا خواهد شد.
انتهای پیام/