سخنگوی شورای شهرستان تبریز گفت: هزینه و صرف زمان بر امر فرهنگ و مطالعه سرمایه گذاری بزرگی برای جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، آرزو مبصر سردرودی سخنگوی شورای شهرستان تبریز  در حاشیه بازدید از کتابخانه شخصی فرخزاد به همراه جمعی از بانوان فعال فرهنگی با تقدیر و تشکر و قدردانی از تلاش‌های ایشان گفت؛ به اذعان کارشناسان جامعه شناسی، فرهنگ زیربنای توسعه جوامع هست و اگر بسط و پرورش این اصل از نهاد خانواده و مادران آن جامعه برخیزد قطعا و یقینا تاثیرگذاری به مراتب بالاتری خواهد داشت.

او گفت: مادرانی که فرزندان این جامعه را تربیت میکنند به ضرس قاطع میتوانند فرهنگ و هنر اصیل اسلامی ایرانی مان را به نسل‌های آتی در تربیت اصیل منتقل کنند و آنچه در نهایت ماحصل میشود؛ که هیچ ضدفرهنگ و ضد ارزشی توان سرکوب و به انحطاط کشیدن عزیزان وطن مان را نخواهد داشت.

او ادامه داد: اگر دغدغه امروزمان فرهنگ با هویت و ریشه دار جامعه مان نباشد قطع و یقین نه در مسایل اجتماعی بلکه توان رشد و بالندگی در مقوله‌های دیگر هم نخواهد بود. فرهنگ اقتصادی، فرهنگ هنر، فرهنگ تکنولوژی و… هرکدام مجال جداگانه‌ای می طلبید که جامعه شناسان و کارشناسان مسایل مرتبط نکاتی را در باب آن بیان داشته اند.

سخنگوی شورای شهرستان تبریز گفت؛ هزینه در مورد فرهنگ، آینده نگری و سرمایه گذاری مهمی است که سود دهی آن برای کل جامعه و بالاخص در دراز مدت قابل لمس خواهد بود و نیاز است متولیان امر با الگو قراردادن فرمایش مقام معظم رهبری؛ ” ایجاد فرهنگ و اندیشه‌ی صحیح در جامعه جهاد است ” بصورت جهادی پایکار مسایل فرهنگی و ایجاد اندیشه‌های سالم باشند.

او اظهار امیدواری کرد با حمایت و دلگرمی به چنین بانوانی میتوان زمینه را برای بسط بیشتر اصحاب قلم و نویسندگان هموارتر و اشتیاق آنان و دیگر عزیزان این حوزه را برای نوشتن و آموختن بیشتر و پر رونق‌تر کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.