۷۵ درصد مشمولان مالیاتی خراسان جنوبی اظهارنامه ارسال نکردند

کمتر از ۱۰ روز تا پایان مهلت ارائه اظهارنامه مؤدیان برای برخورداری از هرگونه معافیت و مشوق مالیاتی فرصت باقی مانده است، اما هنوز بیش از ۷۵ درصد افراد مشمول در استان نسبت به این امر اقدام نکرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عسکری  ، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان گفت: پایان مرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ اشخاص حقیقی شامل صاحبان مشاغل و کسبه از طریق سامانه www.tax.gov.ir است.

او افزود: درخواست داریم مؤدیان مالیاتی هرچه سریعتر نسبت به ارسال اظهارنامه الکترونیکی خود اقدام کنند و انجام این کار را به روز‌های پایانی موکول نکنند تا در صورت هرگونه مشکل در فرایند ارسال اظهارنامه یا کد اقتصادی، زمان کافی برای رفع آن داشته باشند.


بیشتر بخوانید

 ۳۱ مرداد، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی


عسکری گفت: هم اکنون در استان بیش از ۴۷ هزار مودی مالیاتی فعال در بخش اشخاص حقیقی شامل صاحبان مشاغل و کسبه داریم که بایستی اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته خود را با اطلاعات دقیق تکمیل و حداکثر تا پایان مرداد ارسال کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان افزود: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت حمایت لازم از واحد‌های تولیدی و اقتصادی، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل و کسبه) از خرداد به مرداد و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری، از تیر به شهریور سال جاری موکول شده است.

او گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با اجرای طرح جامع مالیاتی و استفاده فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، بستر رویه‌های اجرایی مناسب شامل ثبت نام الکترونیک در نظام مالیاتی، ارائه اظهار نامه صرفا به صورت الکترونیک، پرداخت مالیات، رسیدگی، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان مالیاتی و ابلاغ اوراق مالیاتی را در فضای کاملا الکترونیک فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.