در پی ثبت نخستین واکسن کرونای جهان در روسیه، بهای جهانی طلا با سقوطی چند درصدی وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بیزنس استاندارد، در پی ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه، بهای جهانی طلا در معاملات پایانی روز سه شنبه به کمتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس کاهش یافت.

پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که آسیب جدی به مشاغل وارد کرده است، طلا به عنوان یک دارایی امن با روند افزایش قیمت مواجه شد.

در همین حال، قیمت هر اونس طلای اسپات پس از اعلام ثبت واکسن کرونا در روسیه ۴.۵ درصد سقوط کرد و در معاملات پایانی روز سه شنبه ۱.۱۷ درصد دیگر کاهش یافت و به قیمت ۱۸۹۰ دلار و ۴۹ سنت در هر اونس معامله شد.

بر این اساس، توافق ۱.۵ میلیارد دلاری دولت آمریکا با شرکت «مدرنا» برای ارائه ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن کووید-۱۹ به آمریکا به محض تولید آن، از دیگر دلایل کاهش بهای جهانی طلاست.

بهای جهانی سایر فلزات گرانبها نیز به تبعیت از طلا روند نزولی پیش گرفتند. هر اونس نقره که در هفته‌های گذشته به حدود ۳۰ دلار در هر اونس رسیده بود با کاهش ۱۰ درصدی به ۲۶ دلار و ۷ سنت رسید.

همچنین با اعلام ثبت واکسن کرونا، بازار‌های بورس در سراسر جهان روند بهبودی خود را که به شدت از تبعات کرونا آسیب دیده بود با سرعت آغاز کردند. نمونه شاخص داو جونز بود که در مدت زمان اندکی بیش از ۲۸۰ واحد رشد یافت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیروز در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضدکرونا در این کشور به ثبت رسید و می‌داند که واکسن به حد کافی کارا و موثر است و سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است.

آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا در روسیه از ۱۸ اوت در بیمارستان نظامی بوردنکو و دانشگاه علوم پزشکی اسچنوف آغاز شد که نتایج آزمایش‌ها نشان داد ۳۸ تن از آزمایش شوندگان در برابر ویروس ایمن شدند. هر دو گروه آزمون و خطا در فاصله ۵ روز از بیمارستان مرخص شدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
همه چی تو جهان داره میاد پایین مملکت ما برعکسه میره بالا قیمت ها
آخرین اخبار