نیروی هوایی آمریکا توانایی هواپیمای بی-۵۲ را برای حمل موشک‌های هایپرسونیک آزمایش می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر نیوز، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است توانایی هواپیما‌های بی-۵۲ را برای حمل سلاح‌های هایپرسونیک (ARRW) آزمایش می‌کند.

پیش از این در روز ۸ اوت، نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی سواحل کالیفرنیا یک پرواز آزمایشی با هواپیمای بی-۵۲ انجام داد و مفاهیم اولیه آن همچون ادغام سیستم سلاح‌های هایپرسونیک با هواپیمای بی-۵۲، مسافت سنجی و سایر مفاهیم عملیاتی را برررسی کردند. سپس یک فروند موشک هایپرسونیک در زیر هواپیما تعبیه شد تا توانایی هواپیما برای حمل موشک بررسی شود. با این حال، قدرت پرتاب موشک از این هواپیما همچنان در دست بررسی و آزمایش است.

ژنرال هیت کالینز، مدیر اجرایی برنامه تسلیحات نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت: این یک نقطه عطف مهم برای برنامه، تیم و نیروی هوایی ماست.

اولین آزمایش بررسی توانایی حمل سلاح‌های هایپرسونیک در ژوئن ۲۰۱۹ رخ داد، اما شلیک این سلاح‌ها ناموفق بود. در صورتی که شلیک‌های آزمایشی موفقیت آمیز باشد آمریکا می‌تواند استفاده از موشک‌های هایپرسونیک که روی هواپیما سوار می‌شوند را در اواخر سال ۲۰۲۲ عملیاتی کند.

موشک‌های هایپرسونیک که توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ساخته می‌شوند قادر هستند با سرعت ۲۰ ماخ یا تقریبا ۱۵ هزار و ۳۰۰ مایل در ساعت حرکت کنند که همین امر سرعت شناسایی، رهگیری و انهدام اهداف ثابت و متحرک را بیشتر می‌کند.

آمریکا در رقابت بین المللی تسلیحات هایپرسونیک از سایر قدرت‌ها عقب مانده است. روسیه و چین طی سال‌های اخیر به سرعت فناوری تسلیحات هایپرسونیک خود را توسعه داده و آزمایش کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار