رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد گفت: قسمت‌های تخریب شده حمام تاریخی حسن آباد عین به عین بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد گفت: قسمت‌های تخریب شده حمام تاریخی حسن آباد میبد که دومین حمام سنتی این شهرستان است به صورت عین به عین بازسازی می‌شوند.

او افزود: ارتباط منطقی بین قسمت‌های جدید ساز با بنای اصلی و دسترسی مناسب به حمام از جمله دستور کار‌های مرمت این حمام است.

مشتاقیان با بیان اینکه حمام حسن آباد در گذشته با دو مخزن مجزا مورد استفاده اقلیت‌های زرتشتی و مسلمانان بوده است، اظهار داشت: قدمت این حمام ارزشمند و تاریخی به دوران قاجار باز می‌گردد و شامل مجموعه حمام‌های کوچک و بزرگ و آب انبار است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد افزود: این حمام در فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع با امکانات جدید مانند سونا، جکوزی، استخر و حمام شنی در دست احیاء قرار دارد و به عنوان یک گرمابه سنتی در کشور بی نظیر است.

حمام تاریخی حسن آباد که در کوچه باران منطقه حسن آباد میبد واقع شده با شماره ۲۱۷۱۲ در تاریخ هفتم اسفند سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.