توفیقات کشورمان در تولید موشک های بالستیک بحث در رسانه های خارجی درباره ساخت بمب اتم در ایران را تقویت کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زهرا نصراللهی، در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که شاید شناخت و فهم یک خبر غیر واقعی از یک خبر واقعی در فضای رسانه‌ای مشکل باشد، چراکه فیک‌ نیوزها به لحاظ ظاهر در چارچوب رسانه عمل و از تکنیک‌های رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

در حقیقت به باور کارشناسان فیک‌ها بخشی از کارزار عملیات روانی است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیک‌ها کاربرد اطلاعاتی دارد و نوعا توسط سرویس‌ها هدایت می‌شوند.

سعد الله زارعی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، معتقد است که مهم‌ترین مشخصه فیک نیوز‌ها دروغ پردازی است، یعنی طرح یک مسئله غیر واقعی، تبلیغ و ترویج و تبدیل آن به یک موج.

به عنوان مثال چند سال است که آمریکا و غرب ادعا می‌کنند، ایران در حال ساخت بمب اتم است در حالی که این موضوع بارها از سوی مسئولان و وزارت خارجه کشورمان رد شده است و مهمتر از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فتوا دادند که استفاده و به کارگیری سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و قطعا ایران از این سلاح استفاده نخواهد کرد.

آمریکا در صدد چپاندن خبر ساخت بمب اتم ایران در ذهن افکار عمومی!

بمب اتم، دلهره آور ترین سلاحی که انسان به آن دست پیدا کرده، سلاحی که بردن اسمش هم ترسناک است. از میان تمام کشور‌های جهان چند کشور رسماً بمب اتم دارند، کشور‌هایی هم متهم به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای هستند که ایران هم از جمله آنهاست و بارها آمریکا به دروغ این ادعا را مطرح کرده است، در این میان رسانه های فیک هم بیکار ننشستند و به این اخبار دامن زدند، البته ناگفته نماند که عمده این رسانه ها جیره خوار واشنگتن و رژیم صهیونیستی هستند.

در مقابل کشورمان  مصرانه این حدس و گمان‌ها را رد می‌کند، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان هم چندی پیش بیانیه برخی کشور‌ها در خصوص اینکه تهران سعی دارد به تسلیحات هسته‌ای برسد را «مزخرف تکراری» عنوان کرد.

حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، معتقد است که  بمب اتم یک خط تبلیغاتی غرب، آمریکا و رسانه‌های سعودی است و عربستان ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فعال با گردش مالی سالانه ۱۰ میلیارد دلار دارد که وظیفه این رسانه‌ها جریان سازی علیه ایران و شیعیان منطقه و جهان است.

بمب اتم؛سناریویی که

او همچنین در ادامه می‌گوید که به موازات ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای سعودی، ماهواره‌های صهیونیستی هستند که ۵ هزار رسانه فعال در آمریکا در حوزه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب دارند که همه این شبکه‌ها به اضافه ۲۵۰ شبکه معاند که فارسی زبان هستند و به زبان‌های مختلف علیه ایران برنامه پخش می‌کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه می کند که رسانه‌های صهیونیستی و غربی در چارچوب ایران هراسی و شیعه هراسی عمل می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که ایران درصدد دستیابی به بمب هسته‌ای است. در واقع در جهان مجموعا ۳۷ هزار بمب هسته‌ای در آمریکا، غرب و شرق وجود دارد و اسرائیل ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای دارد و همه این کلاهک‌های هسته‌ای را به سمت کشور‌های اسلامی و عربی نشانه رفته است، بنابراین ایران نیازی به بمب هسته‌ای ندارد، چراکه بمب هسته‌ای توازن لازم را میان تهران و دشمنانش ایجاد نمی‌کند.

بمب اتم؛ سناریوی مشترک آمریکا و اسرائیل برای خراب کردن چهره ایران

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل هم در این باره معتقد است که بحث بمب اتم یک سناریو است که رژیم صهیونیستی و آمریکا سال‌های سال آن را دنبال می‌کنند، در حالی که بسیاری از کشور‌های که اکنون مسلمان هستند مانند پاکستان، امارات و عربستان از این سیستم‌های فناوری استفاده می‌کنند و هیچ موضوعی علیه آن‌ها مطرح نمی‌شود، اما به این دلیل که جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا ایستاده است، بنابراین آن‌ها سعی دارند که این مسئله را به جمهوری اسلامی نسبت دهند.

او ادامه داد که طبق فتوای رهبری، استفاده و به کارگیری سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و قطعا ایران از این سلاح استفاده نخواهد کرد، البته ترس غربی‌ها از این است که جمهوری اسلامی با قدرت خود در منطقه و فناوری‌های جدیدی‌اش مقاومت و ایستادگی بیشتری داشته باشد به همین دلیل سعی می‌کنند که به بهانه‌های مختلف این تهمت‌ها را به جمهوری اسلامی بزنند تا بتوانند در شورای امنیت تحریم‌های بیشتری را علیه ما مطرح کنند.

منشا فیک نیوز‌ها از کجاست؟

فیک نیوز‌ها یک حلقه‌ای از عملیات روانی_اطلاعاتی هستند، اگر این حلقه به تنهایی مطرح باشد به جایی آسیب وارد نمی‌کند، اما نوعا این‌ها در بین احزاب، دسته‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها و تیپ‌های اجتماعی نفوذ‌هایی دارند، در نتیجه این خبر‌های فیک در بستر اجتماعی می‌آید و یک جنبش اجتماعی ضعیف یا قوی پدید می‌آورند که منجر به یک سلسله قضایا و حتی تحولات می‌شود.

بمب اتم؛سناریویی که

زارعی کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به هدف فیک نیوز‌ها در مقابل ایران، گفت هدف گذاری این اخبار تضعیف جمهوری اسلامی ایران است، آن‌ها سعی دارند که تهران را ضعیف نشان دهند، درحالی که کشور ما قوی است، چراکه در غیر این صورت چگونه می‌توانست از تحریم‌ها جان سالم به در ببرد.

او همچنین تاکید کرد که فیک نیوز‌ها عملیاتی را برای به ضعف کشاندن ایران دنبال می‌کنند، در نتیجه ما باید آن‌ها را بشناسیم و بتوانیم خبر‌های درست را از نادرست تشخیص دهیم.


بیشتر بخوانید


هانی زاده تحلیلگر مسائل سیاسی هم در این باره می‌گوید که سیاه نمایی رسانه‌های فیک علیه ایران در دراز مدت خیلی موثر نخواهد بود، ممکن است در یک فضای زمانی کوتاه بتواند علیه تهران جریان سازی کنند، ولی در نهایت ملت‌های جهان دریافت خواهند کرد که این خبر‌ها صرفا در چارچوب دشمنی لابی صهیونیستی و آمریکا با ایران صورت می‌گیرد.

راهکارهای جلوگیری از تاثیرگذاری فیک نیوز‌ها بر افکار عمومی

باید مراقب باشیم که در بررسی رخداد‌ها و قضایا گرفتار خبر‌های فیک نشویم، همچنین رسانه‌ های ملی  هم باید یک سلسله آموزش‌هایی را برای مردم در نظر بگیرد که آن‌ها بتوانند تا حد ممکن خبر‌های درست را از نادرست تشخیص دهند، چراکه باید نسبت به فیک نیوز‌ها شناختی پیدا کنیم، وگرنه هر روز از این نوع تیپ خبر‌ها داریم که مطرح می‌شود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که خبر‌های فیک عمدتا در چارچوب یک جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ساماندهی و سازماندهی شده است و هزاران شبکه اینترنتی و رادیو تلویزیونی در دنیا از کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها فرمان می‌گیرند.

او می‌گوید که رسانه‌های فیک در یک اختاپوس رسانه‌ای در تمام نقاط دنیا به دنبال ایجاد یک نوع تحریف انقلاب اسلامی است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا علاوه بر تحریم و تهدید، تحریف را هم در دستور کار خود قرار دادند.

بمب اتم؛سناریویی که

کنعانی مقدم با اشاره به راه‌های مقابله با فیک نیوز‌ها، گفت که باید مخاطبان خود را در دنیا شناسایی کرده و خبر‌هایی اثر گذار را  بااطلاع رسانی دقیق، صریح و شفاف کنیم. همچنین باید رسانه‌های ما به سمتی حرکت کنند که مردم را از رفتن به سمت شبکه‌های بیگانه بی نیاز شوند.

هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل هم در این باره معتقد است که ایران از استراتژی خاص برخوردار است و مقام معظم رهبری هم فتوایی دادند مبنی بر تحریم استفاده و تولید بمب هسته‌ای و این برای دولت و نظام الزام آور است، بنابراین اینکه رژیم صهیونیستی و غرب به دنبال جریان سازی علیه ایران هستند و خود آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هم به خوبی می‌داند که ایران هیچ گاه به دنبال بمب هسته‌ای نیست.

او افزود: درست است که ایران در تولیدات موشک‌های بالستیکی و دفاعی کاملا پیشرفته است، ولی هیچ گاه درصدد تولید بمب هسته‌ای برنیامده است، به نظر می‌رسد که این اخبار یک سری جریان سازی‌هایی است که از یک اتاق فکری مشترک از عربستان، رژیم‌های مرتجع عرب، رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب و جریان‌های معاند ضد ایرانی تشکیل می‌شود که تمام جزییات ایران را رصد و سیاه نمایی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
ما به خاطر چیزی که نداریم این همه تحریم میشیم . کره شمالی که بمب اتم داره و همش تهدید می کنه نصف ما هم تحریم نشده . امنیت در گروه بازدارندگی به وجود می آید و ما حتما باید بازدارندگی هسته‌ای ایجاد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۰۷:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما به خاطر اینکه تحت تحریم قرار نگیریم از ساخت سلاح هسته‌ای خودداری کردیم.
حالا که تحت شدیدترین تحریم ها هستیم، دولت جمهوری اسلامی ایران باید و باید اقدام به ساخت مخرب ترین سلاح های هسته ای رو ‌‌شروع کنه تا خودش رو در برابر دشمنان خدا، و ملت عزیز ایران قدرتمند بسازه
به امید آن روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
به خدا قسم ساخت بمب اتم برای نابودی نجس های آمریکایی ، ثواب هم داره.
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۲۱:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اومدیم اسرائیل به کشورماموشک اتمی شلیک کردجوابش چیه مگر میشه باموشک معمولی به جنگ اتمی رفت بافکرومنطق برویدجلو برای دفاع ازملت ایران صدرصدکلاهک هسته ای لازم است تادیرنشده بسازید ببریدکشورکره شمالی بسازیدامابسازیدجنگ آینده جنگ اتمی است نه جنگ معمولی هرکشوری که کلاهک هسته ای باقاره پیماداردان کشوردرامان خواهدبودبروزفکرکنیدوالاانهاهم میدانندایران اتم ندارد ولی بااین حال فقط گیردادندبه ایران چراچرایخرده فکرکنیدببینیدچرا
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۲۱:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
چرانسازیم بسازیم ولی درخفاعلنی نکنیم برای روزی که ایران واقعادرخطرباشه برای بازدارندگی بسازیم همه میدانند ایران دشمنان زیادی داردبمب اتمی نسازیدولی کلاهک هسته ای بایدبسازیم برای روزمبادا وحتما بایدقاره پیما هم بسازیم بسازیدتاایرانی قوی داشته باشیم ؟ولی رسانه ای نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
به نظرم بدون بمب اتمی حریف آمریکا نیستیم.مطمئنم اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان نه تنها با ساخت اون موافق بلکه در صورت نیاز از استفاده اون هم استقبال میکنن.فراموش نکنین اسراییل ۲۰۰ کلاهک انبار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ایران بدون بمب اتمی حریف این کفتارها نیست.اسراییل رو باید با بمب اتمی نشوند سر جاش.مطمئن باشین اگر بمب اتمی داشتیم جرات میکردن ما رو تهدید کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
به نام خدا
قدرت انفجار یک بمب اتم قدرتمند معادل نابودی کامل 3 ناو هواپیمابره(میتونه ناو ها رو با خاک برابر کنه)

اگر ما همچنین سلاحی به لطف خدا داشته باشیم
آمریکا حتی جرعت نمیکنه ناوگانش رو نزدیک خلیج فارس بیاره
کره شمالی به این سلاح دست پیدا کرده آمریکا جرعت و توان حمله به کره شمالی رو نداره
الحمدلله خدا بهمون توان فکر عالی داده
من میگم برای جهاد و دفاع از خودمون باید تجهیزات و سلاح سنگین هم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۲۰:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
در جنگ ایران و عراق ایران موشک نداشت هوا پیما جنگنده کافی نداشت باعث شد که قدرت بازدارندگی نداشته باشد و همین طور باعث طولانی تر شدن جنگ و شهدا زیاد شد امروز بمب هسته حکم همان موشک آن دوره را دارد چرا خودمان را عقب می گذاریم؟ موشک بدون کلاهک هسته ای مانند سلاح بدون تیر است. پیامبر در جنگ با کفار از سلاحی برابر استفاده نمودند. با شمشیر چوبی که نمی توان به جنگ شمشر فولادی رفت...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
وای خدا. چقدر کارشناس نظامی داریم اینجا...
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
خواهش میکنم بمب اتم بسازید.میدونم کار اشتباهیست اما ما ازش استفاده نمیکنیم.همین که بمب اتم داشته باشیم امریکا از ما میترسد و انشاالله کم کم حتی بمب هیدروژنی هم میسازیم.من خودم یک نمونه کوچک بمب اتم رو ساختم البته اندازه ی یک حبه قند هست که یک اتاق را میترکاند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
از سپاه عزیز میخواهیم بمب اتمی بسازن یه دونه امتحان بکنن بعدش تنگه هرمزو ببنده ببینم کی جرات جنگ و تحریم امت شیعه رو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفا برای اونایی که میگن نباید سلاح هسته‌ای داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
بمب اتمی نسازیم اما موشک اتمی بسازیم از سلاح هسته‌ای برای کشتار انسان های بیگناه استفاده نکنیم وقتی مثلا یک مشت ناوشکن قدرتمند بیان خلیج پارس و نشه حرفشون شد اون وقت از طریق سلاح هسته‌ای ناوشکن هاشونو نابود میتونیم بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
البته اونها احتمال میدهند که ایران در صدد ساختن بمب اتم البته بعید هم نیست صرفا جهت بازدارندگی ایران بمب رو بسازه حتی اگه استفاده نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
بمب نسازيم ولي زمان گريز رو بايد به اندازه تحريما كم كنيم الان با دلار بيست هزار تومن بايد باشه يه هفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
بسازیم چیزی که اونا فکرشو میکنن نمیسازیم. یه چیزی میسازیم کف کنن قبل مردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
هر وقت پژو وپراید کاملا ایرانی ساختیم بمب هم می سازیم همشهری ما هنوز تفنگ نمی تونیم درست کنیم تفنگ ما یا ژ سه آلمانی است یا کلاش مال روسیه تو به دروغ های این ها امید وار شدی اینها دروغ می گویند که کسی کاری بهشون نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
استفاده و به کارگیری سلاح هسته‌ای خلاف شرع است و قطعا ایران از این سلاح استفاده نخواهیم کرد. اما میخوایم بسازیم یا ساختیم نوش جونشونم اگه تتشون بخاره دراز بکشن یکی بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
برید وضع اقتصادی رو رونق ببخشید
Germany
از دهان کودکان اینده ایرانی
۱۵:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
تنها جواب دندان شکن در صورت تصویب قطعنامه
همه پرسی از ملت برای
1 - خروج از ان پی تی
2- ساخت بمب هایی اتمی
3- ضربه زدن به منافع انها به هر صورت و هر فرصتی

فقط به این صورت مردم حاضر به همکاری و تحمل فشاره ها بیشتری هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۲۳:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بمب اتم دااشته باشیم تا از ماا بترسند و حمله نکنندآیه قرآنه بمب اااااتم همون اااسب جنگی هست ولی قااانون بزاااریم که اول ما استفااده نکنیم بازداارنده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خدا کنه زود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
400 بمب اتمی و سلاح های مکیروبی و شیمیائی در سرزمین های اشغالی انبارشده است . آخرین نمونه آن همین ویروس پلید کرونای آمریکائی . تا به حال یک بارزس از آژانس بین المللی اجازه نیافته پایش را در سرزمین های اشغالی فلسطین بگذارد.
عربستان فعالیت های اتمی مخفیانه دارد ، چرا خبری از آن نیست ؟ آزانس در باره عربستان کرو کور ولال شده است
بازرسان آزانس شبانه روز در ایران هستند ، همه جا را کنترل می کنند. بعضی از آنها حتی خرابکاری و هم می کنند و اخراج می شوند.
ایران هیچ مشکل هسته ای ندارد . آدرس غلط می دهند ، تا کار خودشان را بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران بمب اتم نخاهدساخت هیچ زمانی اگرخدانخاسته کشورهای بمب اتم دارحمله ایی برعلیه ما انجام بدن قبل ازحرکت بمبشون داخل کشورخودشون منفجرش خاهیم کردبیاری خدا خدا برکت بده به قدرت ایران کل دنیا زیرنظرمونه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خیلی وقت قبل باید بمب اتم و هیدروژنی رو می‌ساختیم، الان اگر این توان رو به بخش نظامی اضافه می‌کردیم خیلی از این تهدیدات و سایه‌ی جنگ به کشور و ملت تحمیل نمی‌شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
شما فقط به این فکر کنید اگر بجای اون هواپیمای اوکراینی که به اشتباه زده شد یک موشک با کلاهک هسته ای به سمت ما آمده بود و ما آن را رهگیری میکردیم حتی با منفجر شدنش در هوا میلیون ها انسان میمردند!
چطور باید با این سلاح مقابله کرد وقتی حتی یک پناه گاه درستی برای مردم نداریم؟ آیا ما آماده مقابله با سلاح اتمی امریکا بعد از ضربه خوردن توسط این سلاح هستیم؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خیلی خطرناکه بمب اتم‌ممکنه بترکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
کره شمالی اگر تحریم است لااقل بمب روساخت ما برای چی تحریم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
چرا ما نبايد بمب اتم داشته باشیم و با آن آمریکا و اسرائیل و انگلیس و آل سعود و کفار نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۹:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بمب اتم حرامه ؟ در صورتی حرامه که ما بی دلیل انسان های بی گناه رو باهاش بکشیم .اگه اونا مثل حمله اتمی به ژاپن بمب اتم بزنن مردم ما رو بکشن اونوقت با چی میخواید جوابشونو بدین . باید بسازیم تا بترسن که حمله کنن که اگه دشمن از سلاح اتمی استفاده کرد ما هم بتونیم جواب بدیم اگه جنگ بشه امکانش هست که از بمب اتم استفاده کنن به هر حال سابقه شو هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۹:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بمب اتم حرامه ؟ در صورتی حرامه که ما بی دلیل انسان های بی گناه رو باهاش بکشیم .اگه اونا مثل حمله اتمی به ژاپن بمب اتم بزنن مردم ما رو بکشن اونوقت با چی میخواید جوابشونو بدین . باید بسازیم تا بترسن که حمله کنن که اگه دشمن از سلاح اتمی استفاده کرد ما هم بتونیم جواب بدیم اگه جنگ بشه امکانش هست که از بمب اتم استفاده کنن به هر حال سابقه شو هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
به به به کم موند بمب هم بترکه بمون
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران به سلاح هسته ای هیدروژنی نیاز دارد، اگر خدایی نکرده اسراییل خبیث یا آمریکا به ایران حمله اتمی کنند ، ایران چه پاسخی به آنها میدهد؟
بنابراین ایران به سلاح هسته ای نیاز دارد تا درصورتیکه دشمنان ما غلطی کنند ، بدتر از آن را تلافی کنیم.
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خطر داره بمب اتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
کار به تلافی نمیکشد فقط فکر بکن بجای اون هواپیمای اوکراینی یک موشک با کلاهک هسته ای بود و در هوا منفجرش میکردیم باز هم میمردیم چون تشعشعات بسیار زیادی این سلاح دارد!
ما باید به فکر پناهگاه های هسته ای در درجه اول باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران باید تحت هر شرایطی بمب اتمی رو بسازه؛ این تنها راه قوی شدن ماست ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
37000 بمب اتمی در جهان هست. اسراییل 250 کلاهک هسته ای دارد. پاکستان بمب اتم داره. عربستان و ترکیه هم دنبال هسته ای شدن هستند (اگه تا حالا نشده باشن). آنوقت ایران به بمب اتم نیاز نداره. خودتون از این حرف خنده تون نمیگیره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
باید بسازه وگرنه این همه هزینه و شهید و که دادیم و یختی هایی که متحمل شدیم بیخودی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
داداش فیلم هندی مگه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ما باید نیروی هواپیمایی رو قوی کنیم و جنگنده هایی در حد روز دنیا بسازیم تمرکز هدفمونو باید برای ساخت جت های جنگنده بزاریم اونو وقت ابر قدرت میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
همین الانشم پدافند خودمون پیشرفته ترین هواپیما ها رو میزنه، هواپیما بدرد نمیخوره الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اره.دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
امروز حتی حاضرند مکانهایی رابرای اجرای کنکور به مراکز فعلی کنکور اضافه کنند!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران بدون بمب اتم هم میتونه دشمناش رو شکست بده اما اول حمله نمیکنه و اگه بهش حمله بشه حمله میکنه و این یعنی ایران صلح طلب هست
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران صلح طلبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
باید قدرت تهاجم هم داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران باید بسازه تا قدرت بازدارندگی تقویت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش دولت ایران بجای قسم خوردن و آیه و دلیل آوردن ؛ رسانه های مستقل و قدرتمندمان را تقویت می کرد که در صف اول مبارزه با فیک نیوزها هستند
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بمب اتم مهمتر ازاقتصاده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم برای شما،تا وقتی اندیشه بعضی مردم ما مثل شما در حد یک کودک باشه دشمن هم برای ما زبون داره و حرف در میاره،یعنی شما هنوز متوجه نشدید که بمب اتم یا هر سلاحی که حتی یک انسان غیر نظامی رو بکشه در اسلام حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
هر چقدر هم اقتصاد قوی باشد اگر نیروی نظامی قوی نباشد ارزشی ندارد چرا که اگر بیگانگان حمله کنند خیلی راحت نیروگاهها و پلها و پالایشگاهها که سالها ساختن آنها وقت میبرد و هزینه بسیار نابود خواهد شد، بنابراین باید اول امنیت باشد و بعد سازندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بعضی سازندگی ها امنیت میاره مثل ساخت موشکهای قدرتمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اقا محمد حرفی رو که داری میزنی مزه کن.مردم توفقر بمیرن و ما بمب اتم داشته باشیم چه فایده.تا کسانی مثل شما هستن اقتصاد ما داغونه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ساخت بمپ اتم فقط به ضرربشراست وزمین راآلوده کرده وترسوها به سمت این فناوری میروند سرزمین من ایران سرزمین دلیران وجنگ تن به تن است وقتی رهبرم گفته حرام است تنها کافیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
جنگ تن به تن؟ مگه عصر حجره؟ الان ربات هوشمند یه لشکر هم بفرستی جلوش همه رو تار و مار میکنه. مثلا کافیه یک سلاح کنترل از راه دور در جایی مخفی بشه و به صورت تک تیر انداز هر چه شما از این تن به تن ها جلوش بفرستی به دیار ملکوت راهی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
تا کی قراره در مقابل عربستان کوتاه بیاییم؟ وقتش نشده یه برنامه ای هم برای اونا پیاده کنیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۴:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام

ایران دشمنان زیادی داره یکیش هم سعودی ها ولی باید دونست ایران کشوری دفاعی هست و اول حمله نمیکنه ولی اگه بهش حمله بشه تا فتح اون کشور خواهد پیش رفت و این کوتاه اومدن نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
یمن هست که پاسخ بده خیالت تخت :)
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ایران دشمن نداره محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
برای عربستان نیاز نیست ما مستقیم بریم اونجا بجنگیم، چند تا طرح نظامی مثلا موشک های نقطه زن دوربرد به یمنی ها دانش اش را بدهیم ، بسازند ، عربستان به خودی خود نا امن میشه و از ترس به پوشک نیاز پیدا خواند کرد و یک قطره خون هم از جوانان ما به زمین نخواهد چکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
یعنی چه که دشمن ندارد؟!!
هر کشوری و دولتی در دنیا یک ایدئولوژی مجزا دارد که ارزش های مادی و معنوی آن را در موضع اول تعیین می کند ؛ این ایدئولوژی در دنیا می تواند مخالفان یا موافقان داشته باشد . اگر مخالفان ایدئولوژی توانایی ضربه زدن به این ایدئولوژی را داشته باشند، به زیر ساخت ها و یا خود ایدئولوژی حمله می کنند که اگر دقت کنید هم اکنون واژه دشمن برای این ایدئولوژی تعریف شده است.
خب ایدئولوژی ما هم که شیعه اثنی عشری هست. پس هر کسی که به این ایدئولوژی حمله می کنند، دشمن تعریف شده ما هستند.
آخرین اخبار