۵۳ هزار داوطلب مازندرانی برای شرکت در کنکور سراسری امسال لحظه شماری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران از انتظار ۵۳ هزار داوطلب مازندرانی برای شرکت در کنکور سراسری امسال خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت‌های داخلی و خارجی در برگزاری کنکور، تلاش داریم تا این آزمون به نحو احسن و با مشارکت مدبرانه مسئولان برگزار شود.

او با اشاره به اینکه آزمون دوره دکترا و ارشد امسال با موفقیت برگزار شد، افزود: با توجه به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون و اهمیت آن که حاصل دسترنج چندین ساله دانش‌آموزان است تصمیم بر برگزاری درست این آزمون است.

نظری  با اشاره به اهمیت بحث حفاظت و امنیت حوزه آزمون،گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا و جدی بودن این آزمون مسئولان برگزاری آزمون حتی الامکان از دعوت مسئولان شهر برای سرکشی به حوزه آزمون خودداری کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شرایطی که بیماری کرونا به وجود آورده است، افزود: در برگزاری آزمون تلاش بر این است که از کادر درمان و پزشکی استفاده شده و حتی الامکان یک تیم پزشکی در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.
 
او گفت:همچنین با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هرگونه تجمع خانواده‌ها در محیط آزمون ممنوع است.

نظری با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر این آزمون افزود: مدیران و روسای شهرستان و مناطقی که برگزاری آزمون برعهده آموزش و پرورش آن شهرستان و منطقه است، از قبل با فرمانداری و بخشداری و سایر دستگاه‌های دولتی که می‌توانند در برگزاری آزمون موثر باشند، هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر انتخاب مراقبین ،گفت: سعی شود از افرادی که دارای تجربه کافی در این زمینه دارند استفاده شود تا هم دانش‌آموزان راضی باشند و هم آزمون به نحو احسنت برگزار شود.
 
آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که قرار بود از ۲۹ مرداد تا اول  شهریور ۹۹  برگزار شود به علت شیوع ویروس کرونا  به تاخیر افتاد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.