ملانظری گفت: فعالیت‌ انجمن‌های علمی دانشگاه الزهرا (س) نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت که امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: قطعا جشنواره حرکت فرصت مغتنمی است برای رقابت ها، نمایش و عرضه دستاورد‌های علمی دانشجویان که انجمن‌های علمی به عنوان یک تشکل خودجوش دانشجویی در حوزه‌های علمی و فرهنگی هستند و در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشتند.

او افزود: تشکیل انجمن‌ها فرصتی برای ظهور استعدادها، خلاقیت‌ها و شکوفایی علمی دانشجویان و نهادینه ساختن فعالیت‌های فوق برنامه در بین دانشجویان است.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) اضافه کرد: جشنواره حرکت با هدف هم افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان و به معنای واقعی حرکت برای شناسایی و شکوفایی استعداد‌های اندیشمندان ایرانی است.

او ادامه داد: حرکت وزارت علوم در بین المللی سازی این جشنواره فرصتی برای انتقال تجارب موفق دانشجویان در سطح بین المللی را فراهم کرده و زمینه تعاملات را فراهم ساخته است.

ملانظری یادآوری کرد: دانشجویان به عنوان حلقه واسط و فرصت نشر گسترده دانش بین جامعه و اساتید خود هستند و انجمن‌های علمی این امکان را فراهم می‌کنند که دانشجویان از توان علمی اساتید برای بینش علمی در سطح جامعه استفاده کنند.

او گفت: دانشگاه الزهرا (س) ضمن آماده سازی محیط برای رشد دانشجویان زمینه‌ای را فراهم کرده که صاحبان صنایع و مشاغل و سازمان‌های مختلف با ظرفیت و توانمندی دانشجویان ما به این انجمن‌های علمی آشنا شوند و زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم کند.

او با اشاره به فعالیت‌های انجمن‌های علمی در دانشگاه الزهرا (س) گفت: دانشگاه الزهرا (س) با داشتن ۶۳ انجمن علمی ۵۹ عنوان نشریه تخصصی که در سال گذشته بیش از ۵۴۱ برنامه اعم از سمینار، نشست تخصصی، بازدید‌های علمی را برگزار کرده است. در ابتدای سال ۹۹ نیز ۲۳۲ عنوان برنامه به صورت مجازی توسط انجمن‌های علمی این دانشگاه برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

حیات دانشگاه مرهون تلاش دانشجویان و انجمن‌های علمی است

در ادامه غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: حیات دانشگاه مرهون تلاش دانشجویان و مجموعه‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی است. انجمن‌هایی که بستری برای رشد علمی و ایجاد فضای نشاط در دانشگاه‌ها است.

او افزود: در این دوره شاهد رشد ۲۰ درصدی جشنواره نسبت به دوره یازدهم هستیم که نشان از توجه دانشگاهیان بویژه انجمن‌ها به فعالیت‌های علمی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در این دوره در بخش دانشگاهی بیش از ۱۰۰ دانشگاه کشور و در بخش بین‌المللی از ۱۲۷ کشور دنیا ۳۰ هزار موسسه در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار