مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پنج هزار و ۴۰۰ نفر در طرح ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مرحله دوم ثبت‌نام خواهند شد.

ثبت نام بیش از ۵۰۰۰ نفر در طرح ملی اقدام مسکن در استان اردبیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل امروز در بازدید از محل اجرای طرح مسکن اقدام ملی شهر خلخال گفت: ساخت و احداث ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از محل طرح ملی مسکن در طول سال‌های آتی در استان پیش‌بینی شده است.

او افزود: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از واجدین شرایط دریافت این مسکن در استان اقدام به ثبت‌نام در سامانه کرده‌اند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مرحله دوم ثبت‌نام خواهند شد.

حیدری گفت: در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل تامین زمین محل مورد اجرای طرح مسکن برای ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان‌های مختلف استان از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی بوده و ساخت آن به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان است ولی در مرکز استان ساخت یک هزار واحد مسکونی و تامین زمین هر ۲ به عهده این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با پایان کار مسکن مهر در استان ۴۱ هزار و ۳۵۰ واحد تحویل متقاضیان شده و به زودی در یک برنامه ملی شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر خواهیم بود.

او اظهارداشت: با اتمام طرح مسکن مهر از پارسال مقدمات احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی شروع شده که در ثبت‌نام اولیه ۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی شده‌اند.

حیدری گفت: با پالایش انجام شده از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط شدند تا با واریز مبالغ اولیه آورده متقاضی که مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده کار احداث این واحدها شروع شود.

او افزود: به غیر از اردبیل در سایر شهرهای استان زمین موردنیاز برای ساخت واحد مسکونی تامین شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا بدون هیچگونه مشکلی احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع شود.

حیدری تنها هزینه این طرح رامربوط به ساخت و ساز دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا افراد فاقد مسکن در قالب اجرای  این طرح صاحبخانه شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: عملیات ساخت ۵۴۰ واحد آغاز شده و هم اکنون در مرحله اسکلت‌بندی است و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات احداث این مجموعه به اتمام برسد.

او همچنین گفت: در این طرح هرقدر آورده متقاضیان بیشتر باشد، پروژه در فاصله زمانی کوتاه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای متقاضیان این مسکن پیش‌بینی شده است.

حیدری اظهارداشت: واحدهای مسکونی طرح ملی در متراژ ۸۵ تا ۹۲ متر احداث می‌شود و تلاش بر طراحی و اجرای نمای مناسب و کیفیت اجرای پروژه‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه واحدهای مسکن ملی با مشخصات فنی و کیفی مناسب طراحی و اجرا می‌شود، گفت: در طرح اقدام ملی تلاش بر این است تا جلوی هرگونه خرید و فروش واحدهای مسکونی گرفته شده و به هیچ وجه اجازه این کار در بازار داده نشود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.