مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران در محدوده خداآفرین به طور کامل مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: آتش سوزی مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران در محدوده خداآفرین به طور کامل خاموش شده است و به نیرو‌های مستقر در منطقه توصیه کردیم تا برای حصول اطمینان از پاک سازی تا عصر امروز در منطقه بمانند.

او از حضور تمام عوامل امدادی به ویژه منابع طبیعی، بسیج، سپاه، هلال احمر، محیط زیست، نیرو‌های بومی و مردمی، مرزبانی، ارتش و دهیاران و شورا‌های اسلامی تقدیر کرد.

آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین از دیروز آغاز شد.

تیر ماه امسال هم منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شد.

جنگل‌های ارسباران پارسال نیز به مدت ۴ روز در ۳ نقطه شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی آتش گرفت و حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل‌ها از بین رفت.

این جنگل‌ها با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری شمرده می‌شود و ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه‌های گیاهی شناخته شده کشور در این جنگل ها قرار دارد.

جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است و علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز دارای اهمیت فراوان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.