معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش فارس گفت: برون‌سپاری و توسعه مشارکت در اجرای آموزش‌های کارگاهی و عملی بر اساس محور‌های استاندارد‌های مهارتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رسول قانونی معاون آموزش متوسطه آموزش‌ وپرورش استان فارس در جلسه کارگروه برون‌ سپاری آموزش‌های کاردانش استان فارس، گفت: به استناد ماده ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه برای توسعه آموزش‌های مهارتی، سهم آموزش‌های مهارت‌های دوره متوسطه برنامه برون‌سپاری و توسعه مشارکت در اجرای آموزش‌های کارگاهی و عملی بر محور استاندارد‌های مهارتی اولویت یافته است.

او، با تاکید بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص جامعه، بیان کرد: بیشتر سازمان‌های جهانی، یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار در این بخش را توجه به آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌دانند.

قانونی، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی را یک راهبرد محوری در آموزش‌های مهارتی دانست و تصریح کرد: آموزش مهارتی شاخه کاردانش نوعی آموزش مشارکتی با دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و بخش‌های خصوصی است که بر اساس آیین‌نامه همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز تولیدی و آموزشی انجام می شود.

 معاون آموزش متوسطه آموزش‌ وپرورش استان فارس ادامه داد: در حال حاضر۳۴ درصد دانش آموزان فارس در هنرستان‌های استان مشغول به تحصیل هستند که این میزان در پایان برنامه ششم توسعه باید به ۵۰ درصد برسد.

او،افزود: دانش آموزان با آموزش و فراگیری این مهارت‌ها به یک نیروی ماهر تبدیل می شوند و در آینده نه‌ چندان دور می توانند به‌عنوان سرمایه‌های انسانی متخصص، در حوزه‌هایی که آموزش می‌بینند برای جامعه مفید باشند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.