حشمت کوشکی از ارائه بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان طی سال گذشته در بخش دولتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در سال گذشته ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار نفر ساعت آموزش به جویندگان مهارت در سطح استان فارس و در بخش دولتی ارائه شد.

او افزود: این آموزش‌ها در مراکز ثابت و سیار شهری، آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی، دانشگاهها، کار آموزی در محیط کار واقعی، صنایع و صنوف، زندان ها، پادگان‌ها و آموزش به روستائیان و عشایر صورت پذیرفته است. 

کوشکی با بیان اینکه عملکرد سال گذشته استان ۱۰۳ درصد تحقق داشته است، اظهار کرد: بر اساس تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌بایست در سال گذشته ۹ میلیون و ۸۵ هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی ارائه می‌کردیم که با ارائه ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت توانستیم بیش از تعهدات تعریف شده عملکرد آموزشی داشته باشیم و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا عملا فعالیت در اسفند ماه را از ما گرفت.

کوشکی با بیان اینکه امروز گفتمان غالب جامعه بحث مهارت آموزی است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در سال جدید و با پیروی از برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انجام نیاز سنجی دقیق، اثر بخشی دوره‌های آموزشی در بخش دولتی و خصوصی را دو چندان کنیم. 

او بیان داشت: با توجه به نام گذاری سال جاری به نام «جهش تولید» تمرکزمان بیشتر بر توسعه رشته‌های آموزشی منجر به اشتغال و تولید است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس توسعه آموزش‌ها مجازی و تولید محتوا‌های آموزشی را نیز به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ از دیگر اولویت‌های سال جاری آن اداره کل دانست.

شایان گفتن است آموزش‌های مهارتی در ۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و قریب به ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان فارس به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار