رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فارس گفت: دانش آموزان پایه نهم متقاضی ادامه تحصیل در پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی استان می‌توانند برای ثبت نام از ۱۷تا ۲۷ خردادماه اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی رضا شجاعی پور رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس از ۱۷ خرداد ماه ۹۹ با مراجعه به سایت https://sanjesh.farsedu.ir/ نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

او، تصریح کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی امسال به صورت حضوری راس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۰ تیرماه ۹۹ در سطح استان برگزار می شود.

شجاعی پور با اشاره به اینکه ملاک شرکت در این آزمون کسب حداقل معدل ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد ماه بدون اعمال نمرات تکوینی یا مستمر) در پایه نهم بوده، ادامه داد: سوالات آزمون شامل دروس آموزش قرآن و پیام‌های آسمانی، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی مربوط به کتاب‌های پایه نهم است.

رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه پس از قبولی امکان تغییر رشته وجود ندارد، افزود: توصیه می‌شود دانش آموزانی که قصد ثبت نام دراین آزمون را دارند باید دفترچه را از سایت اعلام شده دریافت و قبل از نام نویسی به دقت مطالعه نمایند تا در نحوه انتخاب محل و رشته دچار مشکل نشوند.

او، با اشاره به اینکه این آزمون در دو شاخه نظری و فنی و حرفه‌ای برگزار می شود، اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده در شاخه نظری ۴۶ دبیرستان نمونه دولتی استان ظرفیت پذیرش ۳ هزارو ۷۲۶ دانش آموز دختر و پسر در سه رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی را دارند.

شجاعی پور با تاکید بر اینکه دانش آموزان لازم است در نمون برگ هدایت تحصیلی خرداد ماه رشته مورد علاقه خود را کسب کرده باشند، اظهار کرد: هر دانش آموز در زمان ثبت نام می‌تواند فقط در یک رشته و با توجه به منطقه شهرستان یا ناحیه‌ای که هم اکنون در حال تحصیل است ثبت نام کند که دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در هنرستان‌های نمونه دولتی این محدودیت را نداشته و در هر هنرستانی که مایل باشند می‌توانند ثبت نام کنند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار و روستایی نیز می‌توانند بر اساس جدول شماره ۳ دفترچه راهنما، یکی از دبیرستان‌های شبانه روزی را انتخاب کنند.

محمد رضا فرهادی رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وکاردانش آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برای سال تحصیلی آینده ۶ هنرستان نمونه دولتی در سطح استان ظرفیت پذیرش ۶۳۰ دانش آموز دارند که از این تعداد هنرستان ۴ هنرستان به صورت شبانه روزی و دو هنرستان به صورت روزانه فعالیت دارند.

او، بیان کرد: متقاضیان ثبت نام در هنرستان‌های نمونه دولتی می‌توانند در رشته‌های الکترونیک، ساختمان، مکانیک خودرو، تاسیسات مکانیکی، حسابداری، صنایع شیمیایی، شبکه و نرم افزار، فوتوگرافیک، گرافیک، معماری داخلی، الکتروتکنیک و ماشین ابزار ادامه تحصیل دهند.

فرهادی تصریح کرد: هنرستان‌های نمونه دولتی استان شامل هنرستان‌های نمونه دولتی دخترانه مهر ناحیه یک و هنرستان پسرانه طالقانی در سطح شیراز و ۴ هنرستان دیگر در شهرستان‌های لارستان، داراب، آباده و کازرون است که از این تعداد، هنرستان‌های واقع در شهر شیراز نبود امکانات خوابگاهی و شبانه روزی بوده اما هنرستان‌های مستقر در سایر شهرستان‌ها دارای خوابگاه و امکانات شبانه روزی هستند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار