ایرج مصطفوی گفت: افزایش پنج تا ۱۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با افزایش نسبی پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد دمای هوا و وزش باد نسبتا شدید در استان احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مناطق جنگلی استان سمنان وجود دارد و لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

او ادامه داد: وزش باد شدید در سراسر استان سمنان با شدت بیشتر در نیمه شرقی و جنوبی از جهت شمال به شرق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: دمای هوا در برخی نقاط استان مانند گرمسار و ایوانکی با افزایش تدریجی گرمای هوا به ۴۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مصطفوی بیان کرد: نوسان دمایی و امکان آسیب در بخش کشاورزی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، امکان آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، امکان سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه درختان و در برخی نقاط کاهش دید افقی در کنار احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مناطق جنگلی، از آثار تغییرات جوی روز‌های آینده در استان سمنان است.

او تصریح کرد: مدیریت مصرف حامل‌‎های انرژی، خودداری از تردد و توقف زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در روز‌های آتی به منظور حفظ سلامت توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی، از آتش‌افروزی در نقاط مستعد پرهیز و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.