ایرج مصطفوی گفت: احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به دلیل وزش باد شدید و افزایش دما در استان سمنان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، شرایط جوی چندروز آینده وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گرد و خاک، و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: وزش باد امروز و فردا در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه نواحی جنوبی و غربی با جهت غالب شرقی تا جنوب شرقی و از شنبه تا دوشنبه در غالب نقاط استان به ویژه نواحی مرکزی، جنوبی و شرقی با جهت غالب غربی تا جنوب غربی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش آلاینده‌های جوی، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و احتمال خسارت ناشی از باد شدید مهمترین هشدار‌های هواشناسی در اثر این سامانه در استان است.

او با بیان اینکه سامانه کنونی روز دوشنبه از استان سمنان خارج می‌شود، ادامه داد: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی به دلیل وزش باد شدید و همچنین دوری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های درحال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی، پرهیز از روشن کردن آتش در نزدیکی مناطق جنگی و مراتع، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان است.

مصطفوی افزود: امروز در برخی ساعات افزایش ابر و در بعدازظهر در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.