شاعران فارس در وصف همای رحمت شعرخوانی کردند

در راستای ایجاد روحیه شادی و امیدآفرینی و گرامی‌داشت عید امامت و ولایت، شاعران فارس در وصف همای رحمت شعرخوانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در راستای ایجاد روحیه شادی و امیدآفرینی و گرامی‌داشت عید امامت و ولایت شب شعر «همای رحمت» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به مناسبت عید سعید غدیرخم با حضور جمعی از شاعران شعر آیینی فارس و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت سیدعلا الدین حسین (ع) به‌صورت مجازی برگزار شد.

مرتضی جعفری معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه این سازمان به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر این شب شعر را با مشارکت مجازی شهروندان برگزار کرد، ابراز داشت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا از حدود ۶ ماه گذشته تمامی برنامه‌ها با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال برگزاری است و در این میان، اجرای رویداد‌های فرهنگی فاخر اهمیتی ویژه دارد.

او بر ضرورت دمیدن روح امید و نشاط‌افزایی همزمان با مناسبت‌های مذهبی و ملی تاکید کرد و افزود: در همین راستا به مناسبت دهه ولایت و امامت، عید سعید غدیر، کلیپ‌ها و نماهنگ‌هایی نیز در فضای مجازی منتشر شد.

معاون شهردار شیراز برگزاری شب شعر همای رحمت را گامی در راستای بهره‌مندی از حضور معنوی شاعران دانست و افزود: این مراسم با زبان گویای شعر علوی از آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین (ع) تقدیمی است به پیشگاه حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) از سوی مردم و شاعران متعهد شیرازی.

این آیین با شعرخوانی پیر غلامان حسینی، پدر شعر آیینی فارس احد ده بزرگی آغاز شد و هادی فردوسی جوان فارس نیز چهار پاره‌ای درباره واقعه غدیر خم خواند.

محمدحسین بهرامیان استاد دانشگاه و از شاعران بنام نیز در این مراسم شعرخوانی کرد، هاشم کرونی دیگر شاعر آیینی بخشی از سروده‌ای درباب غدیر و غزلی برای ساحت حضرت سید علا الدین حسین (ع) خواند، مجتبی صادقی دیگر شاعر شیرازی غزل درباره بیروت و حوادث تلخ لبنان خوانش کرد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا طبیب‌زاده مسمطی دو لختی را به ساحت امیر مومنان علی ع تقدیم کرد و عبدالحمید رحمانیان نیز غزل مثنوی را خواند که پس از ارتحال امام خمینی (ره) سروده بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار