گفت‌وگوی ترامپ با مکرون درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه با همتای فرانسوی خود درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جاد دیر»، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از تماس تلفنی دونالد ترامپ و امانوئل مکرون خبر داد.

بر اساس این بیانیه، ترامپ و مکرون امروز جمعه و در این تماس تلفنی درباره موضوعات مختلف از جمله تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین درباره انفجار مهیب بیروت و ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به لبنان رایزنی کرده‌اند.

آمریکا در ماه ژوئن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


روز چهارشنبه خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که آمریکا پیش‌نویس جدیدی را از قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت توزیع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
اره دو تا کفتارها وق وق میکنن

مکرون که خود کفتار و لاشخوره خودشو تو لبنان نشون داد
آخرین اخبار