مشاور بایدن: می‌توانستیم با استفاده از برجام تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنیم

مشاور نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد واشنگتن می‌توانست با استفاده از مفاد برجام، تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» می‌گوید آمریکا می‌توانست با استفاده از مفاد برجام تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

مشاور جو بایدن و عضو تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران، طی اظهاراتی در نشست امنیتی «آسپن» گفت: تا جایی که من می‌دانم حتی یکی از متحدان آمریکا نیز با تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران موافق نیست.

وی در این نشست از توافق هسته‌ای با ایران و اقدامات دولت سابق آمریکا در این زمینه تمجید کرد.


بیشتر بخوانید


بلینکن در ادامه فزود: تحریم تسلیحاتی بخشی کلیدی از توافق هسته‌ای بود. دولت ترامپ شاید از پایان تحریم تسلیحات متعارف ایران شکایت کند، اما این تحریم توسط دولت باراک اوباما و از طریق کار سخت و دیپلماسی اصولی و متبحرانه مورد بحث قرار گرفت و تدوین و مستقر شد.

وی می‌گوید: البته ما بر بند‌های مربوط به بازگشت قوی تحریم‌ها در خود برجام پافشاری کردیم. فقط یک مشکل وجود دارد؛ بازگشت تحریم‌ها باید توسط یکی از اعضای برجام فعال شود.

مشاور سیاست خارجی بایدن در سخنان خود استدلال دولت ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران با استفاده از برجام را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
كلا همه چيز رو بايد مؤدبانه و با گفتگو و حفظ احترام طرف مقابل حل كرد نه مثل حيووناي وحشي پريد به جون يكي ديگه
آخرین اخبار