بلومبرگ: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بی‌نتیجه است

تحلیلگر بلومبرگ طی یادداشتی اعتراف کرد که تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به احتمال فراوان بی‌نتیجه خواهد ماند.

بلومبرگ: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بی‌نتیجه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، الی لیک، تحلیلگر آمریکایی طی مطلبی برای نشریه بلومبرگ، تاکید کرد که قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نخواهد رسید.

لیک در اثبات ادعای خود نوشت: «هفته آینده آمریکا تلاش خواهد کرد تا شورای امنیت را متقاعد کند تا تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که در ماه اکتبر به پایان می‌رسد را تمدید کند».  لیک معتقد است که این تلاش به احتمال بسیار قوی شکست خواهد خورد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل طی مصاحبه‌ای با لیک، تاکید کرده: «می‌دانیم که آمریکا نمی‌تواند نظر روسیه و چین در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران را تغییر دهد. اما با طرح این موضوع در شورای امنیت، دیدگاه دیگر کشور‌ها نسبت به روسیه و چین را تغییر دهیم و این چیزی است که اهمیت دارد».

آمریکا اکنون که از تصویب تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت مایوس شده، طرح عجیب و تخیلی‌ای در سر دارد. با اینکه آمریکا به طور رسمی و طی بیانیه از سوی رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج شده است، قصد دارد تا از بندی که در توافق هسته‌ای است استفاده کند و تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان را تمدید کند، موضوعی که کاملا مضحک به نظر می‌رسد، چراکه استناد آمریکا به بندی از توافق که دیگر در آن حضور ندارد، کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد. هرچند که آمریکا از این دست ادعاهای غیرمنطقی هم کم نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار