بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، مربوط به افراد ۳۰تا۳۹ سال با ۱۸درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پس از این گروه، افراد ۵۰تا۵۹ سال با ۱۶.۸درصد، بیشترین مبتلایان به کرونا در استان هستند.

  او افزود: بر اساس آخرین تحلیل وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی، ۱.۱درصد تعداد مبتلایان به کرونا مربوط به افراد زیر ۹سال، ۲.۵درصد افراد ۱۰تا۱۹ سال، ۱۰.۵درصد جوانان ۲۰تا۲۹ سال، ۱۵.۳درصد افراد ۴۰تا۴۹ سال، ۱۳.۷درصد افراد ۶۰تا۶۹ سال، ۱۱.۸درصد افراد ۷۰تا۷۹ سال، و ۱۰.۳درصد تعداد مبتلایان مربوط به افراد ۸۰سال به بالا است.

دهقانی میانگین سنی مبتلایان به کرونا را در خراسان جنوبی ۵۱سال اعلام کرد و گفت: ۵۲.۶درصد از تمام مبتلایان به کرونا در این استان مربوط به افراد ۵۰سال به بالاست.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین با بیان اینکه در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۱۳نفر به دلیل کرونا فوت کرده اند گفت: این آمار در کشور، ۲۰نفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر است.

او افزود: در خراسان جنوبی درصد ابتلای خانم‌ها و آقایان به کرونا در حال نزدیک شدن به تساوی است به طوری که ۴۷.۵درصد مبتلایان به کرونا در استان، خانم‌ها و ۵۲.۵درصد مبتلایان، آقایان هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار