رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

اقامه عزاداری سیدالشهدا (ع) یک مطالبه عمومی است/ با مراقبت بیشتر، بهانه‌جویی را از دشمن می‌گیریم

قمی گفت: اقامه عزاداری سیدالشهدا(ع) یک مطالبه عمومی است و باید دقت شود که مطالبه یک عده زیادی در مقابل امتناع یک عدد محدود، ناروا است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گردهمایی ملی فعالان عرصه هیأت هم‌زمان با همایش‌های استانی فعالان عرصه هیأت در سراسر کشور در روز پنجشنبه شانزدهم مردادماه به صورت مجازی در ساختمان جامعه ایمانی مشعر برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه عزاداری در محرم امسال با فروغ بیشتری برگزار خواهد شد، افزود: هیچ وقت دشمنان اسلام ناب، فرصت این چنینی برای صدمه زدن به جریان عزاداری امام حسین (ع) با دوگانگی‌های ساختگی عزاداری و سلامت در اختیار نداشتند.

وی ادامه داد: اقامه عزاداری سیدالشهدا (ع) یک مطالبه عمومی است. مردم ایران عزادار امام حسین (ع) هستند. باید دقت شود که مطالبه یک عده زیادی در مقابل امتناع یک عدد محدود، ناروا است. این دوگانه عزا و سلامت مثل بقیه دوگانه‌های ساختگی علم و دین و ... حتماً از سوی دشمنان مطرح می‌شود و دشمن از آن منتفع خواهد شد، اما به لطف خداوند با نحوه برخوردمان این دوگانگی را کنار خواهیم زد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مسئولیت پذیری هیئت‌های مذهبی در حوزه اجتماعی یکی از دستوراتی است که اهل بیت (ع) بر گردمان گذاشته‌اند و باید محرم امسال بیش از پیش جلوه کند. با مراقبت بیشتر، بهانه‌جویی را از دشمنان خواهیم گرفت. سازمان تبلیغات نیز خادم خدام امام حسین (ع) است. دغدغه همه اقامه عزا است و جایگزین چیز دیگری نمی‌شود و مراعات مستضعفان و نیازمندان در کنار عزاداری مورد توجه هیئتی‌ها قرار خواهد گرفت. خلاقیت‌ها و بروز و جلوتی که امسال در فضای باز بوجود خواهد آمد، طبیعتاً بیشتر نمود خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از چیز‌هایی که باید در محرم امسال به آن دقت بیشتری شود، موضوع فرهیختگی متدینین است. متدینین بیش از بقیه افراد جامعه از فرمایشات رهبر انقلاب تبعیت می‌کنند. این باید جلوه‌گر شود.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام به کتاب یکی از نکاتی است که باید مورد توجه هیئت‌ها قرار گیرد. کتاب "اهل‌بیتی‌ها" از حجت‌الاسلام عابدینی یکی از کتب فاخر برای هئیتی‌ها و متولیان هیئت است که مطالعه آن توصیه می‌شود.

ضرورت تقویت مطالبه عمومی برای برگزاری جلسات محرم

 سید احمد عبودتیان، مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) نیز اظهار داشت: سالهاست دشمنان آرزوی تعطیلی و لغو جلسات محرم را دارند، زیرا انقلاب اسلامی ما به برکت همین مجالس عزاداری ایجاد شده است و در نهایت قائله فتنه ۸۸ نیز با همین جلسات خاتمه یافت بنابراین عصبانیت این افراد از این مجالس، مسئله‌ای تمدنی است، زیرا برکات آن را دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز کرونا سه تهدید برای محرم ایجاد کرده است، گفت: تهدید اول تعطیلی و کم فروغ شدن جلسات محرم است. تهدید دوم، ایجاد دوگانه عقلانیت و مذهب است تا تصویری غیرعقلانی از مذهب ما ارائه شود و تهدید سوم ایجاد رخنه در صفوف هیأتی‌هاست.
 باید با برگزاری جلسات محرم با رعایت پروتکل‌ها، آرزوی تمدنی آن‌ها را نقش بر آب کنیم و نشان دهیم که می‌شود تعظیم شعائر را با رعایت دستورالعمل‌ها انجام داد.

مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) با اشاره به اینکه باید برروی تقویت مطالبه عمومی برای برگزاری جلسات محرم تمرکز کنیم، افزود: باید رسانه‌ها با هنر خود این مطالبه را به نمایش درآورند تا نشان دهند، مردم نفس کشیدن خود را از هیأت‌ها و مجالس عزاداری می‌دانند.

وی با بیان اینکه تنها در هیأت‌هاست که می‌توانیم با عامه مردم صحبت کنیم تصریح کرد: عدم برگزاری جلسات محرم، موفقیتی برای دشمنان است، زیرا مانع رسیدن پیام ما به عموم مردم می‌شوند، بنابراین برای رسیدن پیام به عامه مردم از بستر جلسات محرم باید تلاش کرد.

هر هیأت در محرم کمک‌رسان یک محله شود
در ادامه حسین یکتا مسئول جمعیت مردمی امام رضایی‌ها با اشاره به خدمات اجتماعی در ماه محرم اظهار کرد: تجربه کمک‌رسانی در سیل و زلزله و همچنین کرونا نشان داد که هیأتی‌ها پای کار هستند. هر هیأت می‌تواند کمک‌رسان یک محله و استان از کشور است.

وی افزود: داستان لبنان نشان داد که اگر بعد بین‌الملل داشتیم باید کمک‌رسان آن‌ها نیز می‌بودیم. امروز هیأتی‌ها در تمام عرصه‌های خدمت‌رسانی‌ها می‌توانند ظهور و بروز داشته باشند.

یکتا گفت: امسال هیأتی‌ها در محرم باتوجه به فضای کرونایی مملکت که مردم در زحمت هستند، با تجربه خوب ماه رمضان و طبخ غذا در پویشی مانند علی یاوران، می‌توانند با جذب کمک‌های مردمی کمک‌های بیشتری داشته باشند.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها تصریح کرد: محرم امسال باید آرایش عملیاتی بگیریم و توزیع اطعام را به زندانی‌ها و گرفتاران اختصاص دهیم. امسال اگرچه ممکن است، نتوانیم با توجه به کرونا، جمعیت هرسال را در مجالس داشته باشیم، اما می‌توانیم سرکشی به خانه‌ها و سازماندهی افراد با نگاه تخصصی و حرفه‌ای را داشته باشیم.

وی ادامه داد: تجربه ما در جمعیت امام رضایی‌ها نشان داده است که اگر وارد غم و غصه مردم شویم، دیگر آن‌ها را رها نخواهیم کرد که این امر موجب اعتماد مردم می‌شود لذا هیأتی‌ها همانطور که پای پرچم امام حسین (ع) بودند باید در این حوزه نیز وارد شوند که اگر بیایند، اعتماد مردم را جلب می‌کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ماه محرم ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار