مدیر پژوهش‌سرای دکتر حسابی خاش سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توانمندسازی مهارتی و بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان مسابقات دومینو با عنوان "خلاقیت قرنطینه نیست" برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا عرب مدیر پژوهش‌سرای دکتر حسابی خاش سیستان و بلوچستان گفت: این مرکز در راستای توانمندسازی مهارتی و بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان و پرورش استعداد و خلاقیت ذهن آنان در دوران کرونا مسابقات دومینو با عنوان "خلاقیت قرنطینه نیست" برگزار کرد.

علیرضا عرب  افزود: در این مسابقات حدود ۴۰۰ دانش آموز در گروه‌های ۶ و ۸ نفره با هم به رقابت پرداختند.

او  بیان کرد: مسابقات مجازی، فرهنگی و هنری بهار سلامتی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان خاش نیز در موضوع مبارزه با کرونا در رشته‌های کاریکاتور، نقاشی، پوستر دیجیتال، نقاشی خط، مقاله، خوشنویسی، شعر و طنز، تکنولوژی و تک خوانی در دوره تابستانی به انجام رسید.

عرب اظهار داشت: این مسابقات با هدف شناسایی استعداد‌ها تا پایان مرداد و نیمه شهریور ادامه دارد و مسابقه فیلم کوتاه دانش آموزی حداکثر ۵ دقیقه‌ای در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و گردشگری روستایی و تنوع زندگی در روستا نیز برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۹ مرداد ماه به شماره ۰۹۱۵۳۴۲۷۲۷۰ از طریق پیام رسان وات آپ ارسال کنند که به ۵ نفر برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

او  گفت: برای مسابقه طراحی پوستر "ایده‌های خلاق پژوهشی در ایام کرونا" نیز جوایزی در نظر گرفته شده و مهلت ارسال آثار این بخش نیز ۱۰ شهریورماه است.

مدیر پژوهش سرای دکتر حسابی خاش افزود: مسابقات مقاله نویسی انفرادی و دو نفره نیز در موضوعات برق الکترونیک، علوم انسانی، مکانیک، ادبیات و زبان فارسی، انرژی تجدیدپذیر، معماری، فیزیک و اخترفیزیک، علوم زیستی، کامپیوتر، شبکه‌های اجتماعی، هنر عکاسی و پزشکی در دستور کار این مرکز و مهلت ارسال آثار نیز تا پایان مرداد ماه است و نفرات برتر تجلیل می‌شوند.

عرب اظهار داشت: مسابقه ساخت و پرواز هواپیمای مدل گرایدر نیز با همکاری مدیریت آموزش و پرورش خاش مورد توجه بوده که شرکت کنندگان با ساخت ماکت‌هایی از جنس چوب و فلز می‌توانند آثار خود را به قسمت کارشناسی معاونت آموزش متوسطه این اداره تحویل دهند که ۳۰ مرداد ماه نیز مهلت این نوع آثار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار