رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات سیستم گرمایشی مدارس لرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مهرالله رخشانی مهر،رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در دیدار با فرماندار شهرستان سلسله، اظهار داشت: قول مساعد می‌دهیم که تا پایان سال جاری هیچگونه مدرسه دارای مشکل گرمایشی در شهرستان‌های سلسله و دلفان وجود نخواهد داشت.

او با تاکید بر اختصاص اعتبار جهت تکمیل طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در شهرستان سلسله، عنوان کرد: در این راستا مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای تکمیل مشکلات تاسیساتی و بهره برداری از مجتمع آموزشی عدل آباد مناحطقه قلایی اختصاص می‌یابد.

رخشانی مهر با تاکید بر رفع کلیه مشکلات سیستم سرمایشی مدارس نیز تا پایان سال، افزود: متاسفانه ردیف اعتبارات تخریبی و بازسازی و اعتبارات تکمیلی وزارت کاهش پیدا کرده، ولی ردیف اعتبارات خیرین چندین برابر شده که در این راستا تلاش می‌کنیم از ظرفیت خیرین به صورت مشارکتی برای احداث مدارس مورد نیاز در منطقه استفاده کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز با بیان اینکه در شهرستان سلسله ۱۳ پروژه در قالب ۵۵ کلاس درس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث است، اظهار داشت: حدود ۶ میلیارد تومان از این اعتبار توسط خیرین تامین تامین شده است.

امیر غفوری نژاد با باینکه از اعتبارات مدیریت بحران سه پروژه در قالب ۱۲ کلاس درس با اعتبار هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز تعریف شده است، افزود: از سال ۹۲ تاکنون در شهرستان سلسله تعداد ۵۰ فضای آموزشی با سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شده اند.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه لرستان از در بسیاری از حوزه‌ها دارای مشکل است، اظهار داشت: در شهرستان دلفان به مراتب وضعیت بسیار اسفناک‌تر است.

یحیی ابراهیمی با اشاره به اینکه قابل قبول نیست که در منطقه کاکارضا پنج مدرسه کانکسی داشته باشیم، عنوان کرد: اگر آمار دقیقی صورت گیرد شاید بیش از ۳۰ مدرسه از مدارس شهرستان سلسله مشکل گرمایشی داشته باشند.

او با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های مدارس سلسله مربوط به سال‌های بسیاری دور هستند، ادامه داد: همواره در فصل سرما بیشترین مشکل را در سیستم‌های گرمایشی مدارس سلسله و دلفان داریم.

ابراهیمی گفت: شهرستان‌های سلسله و دلفان از بسیاری از زیرساخت‌ها محروم هستند و انتظار داریم که توجه بیشتری به حل مشکلات این شهرستان‌ها صورت بگیرد.

فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه منطقه قلایی ۸۲ کیلومتر فاصله با مرکز شهرستان دارد، اظهار داشت: در این منطقه ۱۲ دبستان اجاره‌ای و کانکسی داریم که با همت خیرین چهار باب مدرسه در حال ساخت است.

شریف خسروی با اشاره به وجود هشت باب مدرسه ناایمن در سلسله، عنوان کرد: تعداد هفت روستا نیز در حال حاضر برای آموزش دانش آموزان از کانکس استفاده می‌کنند که اگر مشکلات این مدارس برطرف شود می‌توانیم با امنیت بیشتری آموزش دانش آموزان را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.