یک رأس کل وحشی توسط دوستداران محیط زیست برای تیمار و مداوا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه تحویل داده شد .

چند خبر از اداره کل محیط زیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فتاح پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست از بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت بیستون پیوند بیستون پارس بازدید کرد و گفت : مدیریت صحیح و رعایت مؤلفه‌های زیست محیطی به موازات پیشبرد اقدامات شرکت مذکور مورد تاکید این اداره است و ضرورت دارد در راستای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری و پیشگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به جانداران تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

او با تاکید برتعامل هر چه بیشتر این شرکت با محیط زیست در راستای حمایت از حیات وحش منطقه گفت : با توجه به همجواری شرکت مذکور با زیستگاه‌های مهمی همچون آق داغ که زیستگاه آهو است همچنین نظر به گرمسیری بودن منطقه و کاهش منابع آبی در فصول گرم سال، انتظار میرود این شرکت در راستای حمایت و خدمات رسانی هر چه بیشتر به حیات وحش منطقه تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

علی ادیب نیا مدیر عامل شرکت کشت و صنعت بیستون پارس گفت: رعایت مولفه‌ها واستاندارد‌های نوین زیست محیطی سرلوحه فعالیت‌های این شرکت بوده و در این راه از هیچ گونه اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

او از برنامه‌های شرکت مذکور در راستای تعامل سازنده با محیط زیست خبر داد و افزود: از آنجایی که این شرکت دارای یک بند و سد آبی برای تامین آب مورد نیازی اراضی خود می‌باشد میتوانیم از این ظرفیت جهت شارژ نمودن آبشخور‌های اطراف شرکت استفاده کنیم.

دیر عامل شرکت کشت و صنعت بیستون پارس در خصوص تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام این شرکت تلاش در جهت تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه می‌باشد.

ادیب نیا درخصوص پوشش حیات وحش منطقه گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، پوشش گیاهی، و ایجاد زیستگاه‌های جدید در باغات و نخلستان‌های این شرکت ما شاهد افزایش جمعیت گونه‌های مختلف جانوری نظیر انواع پرندگانی همچون دراج، تیهو، کبک، کبوتر، فاخته و جانورانی نظیرکل، بزوحشی، قوچ، روباه تشی و.. هستیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت بیستون پارس با تاکید بر ایجاد تعامل سازنده و همکاری متقابل با محیط زیست افزود: کلیه تفاهم نامه‌هایی که در سطح ملی و سازمانی منعقد میگردد دارای قدرت اجرایی بالاتر بوده و دامنه تعاملات بیشتری را شامل می شود امیدواریم بنیاد مستضعفان به عنوان هولدینگ این شرکت و سازمان محیط زیست با عقد تفاهم نامه مشترک بر وسعت و جدیت این تعاملات بیفزایند.

رضایی زاده عضو شورای شهر گفت: تعاملات بین بخشی و بین سازمانی در هر سیستمی باعث ارتقاء سطح کیفی و خدمت رسانی آن سیستم میگردد.

او افزود: قصرشیرین یکی از مناطق محروم و مرزی کشور است و باید ترقی و پیشرفت، رونق و آبادانی این شهر چشم انداز و هدف مشترک کلیه دستگاه‌های اجرای همچنین آحاد مردم قرار گیرد و با تعامل و همسویی مشترک و متعهد در این راستا گام برداریم.

تحویل یک رأس کل وحشی به اداره محیط زیست

یک رأس کل وحشی که از ناحیه دهان و دندان دچار آسیب شده بود توسط دوستداران محیط زیست برای تیمار و مداوا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه تحویل داده شد.

محمد اخگرزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه گفت: این کل که توسط دوستداران محیط زیست نجات یافته بود، توسط دکتر ارسلان حاتمی دامپزشک شهرستان پاوه بصورت رایگان مورد مداوا قرار گرفت.

او افزود: پس از تیمار کل توسط دامپزشک و بهبودی کامل با شرایط جسمی مناسب این گونه ارزشمند در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.