روستای اسکندان اسکو ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین قطب تولید روسری کلاقه‌ای را دارد

فرماندار اسکو گفت: با توجه به قابلیت‌های ویژه روستای اسکندان و پیشینه تولید، این روستا ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین قطب و کارگاه تولید روسری کلاقه‌ای در کشور را دارد و می‌تواند به عنوان مطرح‌ترین روستا از لحاظ زنجیره تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک رضی منش فرماندار اسکو  در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستای اسکندان اسکو، اظهار کرد: مدیریت روستایی و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها با شناسایی ظرفیت‌های روستا برای بارور کردن اقتصاد روستایی تلاش کنند.

او  افزود: مدیریت روستایی با توجه به راهبرد‌های کلان اقتصادی، تمرکز خود را بر توسعه محور‌های اقتصادی روستا‌ها برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار قرار دهند.

فرماندار اسکو  ادامه داد: در راستای ساماندهی و احیای صنعت تولید ابریشم و کلاقه‌ای در روستای اسکندان، ۴۰۰۰ متر مربع فضا جهت توسعه تولید روسری کلاقه در نظر گرفته شده است.

رضی منشبا بیان این‌که علل مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها در سطح شهرستان در حال مطالعه است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین علل مهاجرت معکوس، توجه و تمرکز ویژه دولت به توسعه بخش اقتصادی روستا‌ها و تقویت رویکرد‌های اقتصادی برای درآمد زایی روستایی بوده است.

او  تاکید کرد: روستای اسکندان با توجه به قرارگیری در محور گردشگری شهرستان با برنامه ریزی دقیق، تعریف طرح‌های گردشگری و احیا آثار تاریخی روستا می‌تواند مقصد گردشگران کشوری باشد.

فرماندار شهرستان اسکو با بیان این‌که خدمات آسفالت و پروژه‌های عمرانی در روستای اسکندان در سطح بالایی اجرا شده است، افزود: نگاه دولت به توسعه روستا‌ها اجرای صرف پروژه‌های عمرانی نیست، بلکه توجه به اقتصاد و تولید ثروت و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در روستا‌ها از اولویت‌های اساسی دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار