تشدید نظارت بر اراضی واگذاری در قیروکارزین

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: نظارت بر اراضی واگذاری در قیرو کارزین به دقت دنبال و بر شدت آن افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حیدری رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، با بیان اینکه تا کنون بیش از ۳۴۰۰ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان پس از گذراندن مراحل قانونی به مشمولان واجد شرایط واگذار شده است، بیان کرد: نظارت بر اراضی واگذاری در این شهرستان به دقت دنبال و بر شدت آن افزوده می‌شود.

او، با اشاره به اینکه اراضی واگذاری تا به حال در قالب بیش از ۲۵۰ گروه مشاعی بوده است، تصریح کرد: بیش از ۹۰۰ ذی نفع حقیقی و حقوقی درحال بهره برداری از اراضی مذکور هستند که با توجه به اینکه برخی از اراضی واگذاری منجر به صدورسند قطعی نشده و به صورت اجاره است، از این رو هر گونه خرید و فروش اراضی بدون سند قطعی، غیر مجاز و تخلف محسوب می‌شود.

حیدری ادامه داد: این ممنوعیت بر اساس متن قانون واگذاری اراضی دولتی و بند یک صورت جلسه تحویل و تحول اراضی ملی به گروه‌های مشاعی در قالب طرح‌های کشاورزی و یا غیر کشاورزی کمیسیون‌های ماده ۲ و ماده ۲۱ اعمال و با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر موضوع ممنوعیت خرید و فروش اراضی واگذاری بدون سند قطعی،افزود: تخلف مذکور به عنوان فروش مال غیر قلمداد می‌شود و بر اساس قانون مجازات اسلامی متخلفان مشمول صدور دستور تعقیب، پیگرد و مجازات قانونی هستند.

او، اضافه کرد: واگذاری اراضی دولتی در قالب کمیسیون ماده ۲ برای طرح‌های کشاورزی مانند ساخت دامداری ها، مرغداری ها، کشت گیاهان علوفه‌ای و کاشت گیاهان دارویی امکان پذیر است.

حیدری اظهار کرد: اعطای زمین به متقاضیان حقیقی و حقوقی برای طرح‌های غیر کشاورزی نیز در قالب کمیسیون ماده ۲۱ انجام می‌شود که مهم‌ترین این واگذاری‌ها در قیروکارزین شامل اراضی کارخانه سیمان، شهرک صنعتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، کارخانه شن و ماسه، کارخانه آسفالت و جایگاه سوخت بوده است.

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال و تامین امنیت غذایی کشور و کمک به بخش تولید، اراضی ملی و دولتی برای ایجاد و توسعه طرح‌های مصوب واحد‌های دامداری، پرورش طیور و آبزیان و تاسیسات وابسته به آن‌ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی وابسته به بخش کشاورزی و نیز طرح‌های اقتصادی زراعی و باغبانی به متقاضیان واگذار می شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار