معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه عشایری فارس داشتن یک راه ایمن است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی در عرصه عمل بیایند تا ایلراه‌ها را به سرانجام برسانیم، و حقی از عشایر ضایع نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در اولین جلسه شورای عشایری سال ۹۹ با اشاره به اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند و این را بار‌ها در عمل هم نشان داده و با وابستگی و عمق نگاهشان به انقلاب در بزنگاه‌های مختلف به داد نظام و مسئولان رسیده اند، بیان کرد: همه مسئولان ارشد فارس به نوعی به عشایر بدهکارند و هر کس در این شرایط باید دین خود را ادا کنند و این حداقل‌ترین کاری است که می‌توانیم برای آن‌ها انجام دهیم.

او، با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی بهتر به جامعه عشایری بر بهره مندی عشایر از فضا‌های ورزشی مناسب در سایت‌های اسکان هدایتی و سایت‌های خودجوش تاکید کرد: سایت‌های اسکان بالای ده هزار هکتار فضای ورزشی داشته تا جوانان غیور عشایر از تمام امکانات ورزشی استفاده کنند.

ظفر افشون تصریح کرد: هر عشایر در طول سال پروتیئن ۱۶ نفر شهروند را تامین می‌کند و این نشان از عمق زحمتی است که در طول سال این قشر از جامعه متحمل می‌شوند،و مصوبات این جلسه را با احساس مسئولیت مضاعف پیگیری می کنند تا عشایر به آرامش نسبی برسند.

 بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با تشکر از همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی ، ادامه داد: جلسات شورای عشایر یکی از ظرفیت‌های قانونی برای پیگیری مشکلات جامعه عشایری است که می‌تواند به ارائه خدمات بهتر و به ارتقای وضعیت معیشت به جامعه عشایری کمک کند.

او،  با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل و پیگیری‌های انجام شده و با تاکید بر تعیین تکلیف مسیر ایلراه غرب شیراز که در طول سال مشکلات زیادی برای عشایر ایجاد شده افزود: تعریض و اصلاح کمربندی در عرض ۳ متر به طول ۲۵۰۰ متر در حاشیه جاده کمربندی، علامت گذاری و نصب تابلو‌های راهنمایی، اصلاح و تسطیح ورودی دهانه پل جاده کمربندی و اجرای دیواره فنس کشی برای پیشگیری از ورود دام به فضای سبز بین دو خط جاده کمربندی از جمله مواردی  است که با اجرا شدن آن به مشکلات عشایر در این حوزه کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار