رئیس کل دادگستری فارس گفت: مسائل و مشکلات جامعه عشایری باید از طریق دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در دیدار با مدیران اداره کل امور عشایر فارس، لزوم بررسی و رفع مشکلات جامعه عشایری در راستای کمک به تحقق توسعه و جهش تولید را یادآور شد.

او با اشاره به اینکه عشایر سرمایه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی است، اضافه کرد: برای استفاده از کل ظرفیت و پتانسیل‌های جامعه عشایر باید مسائل و مشکلات این جامعه را حل و این قشر را مورد حمایت قرار داد.

موسوی بیان کرد: مسایلی که نیاز به آیین نامه‌ها و دستور العمل‌ها دارد به قوه قضائیه ارجاع خواهند شد.

مدیرکل امورعشایر استان فارس نیز با ترسیم سیمای کلی از وضعیت عشایر در این استان، گفت: تنوع اقلیم و شرایط اقلیمی فارس موجب سازگاری و شکل گیری بزرگترین جامعه عشایری کشور در این استان شده است.

روح‌الله بهرامی با بیان اینکه فارس قطب عشایر ایران محسوب می‌شود، گفت: در استان فارس ۱۴۸ هزار نفر عشایر در قالب ۲۷ هزار خانوار زندگی می‌کنند.

او با اشاره به نقش تاثیرگذار عشایر در بخش تولید خصوصا محصولات دامی و صنایع دستی، خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون عشایر در همه عرصه‌ها نظیر مبارزه، مقاومت، ایستادگی و تولید کارنامه درخشانی داشته است.

بهرامی گفت: مسایل و مشکلات مطروحه جامعه عشایر از جمله مراتع، ایل راه‌ها، اسکان، آنتن دهی تلفن همراه، بیمه اجتماعی، امنیت و تعلیم و تربیت عشایر باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا از تمام ظرفیت بالقوه عشایر استفاده شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار