از سرگیری تردد کامیون‌های ترانزیت در مرز دوغارون

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: با تعامل دستگاه‌های مستقر در مرز دوغارون و افزایش ساعت کاری این گذرگاه رسمی تردد کامیون‌های حامل بار در این معبر از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کریم نوایی مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: پیش از این معطلی کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون ناشی از نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودرو‌های سنگین حامل انواع کالا در گمرک کشور افغانستان بود.

او افزود: همچنین تعطیلات چهار روزه عید قربان در افغانستان، افزایش تقاضای خرید انواع کالا‌های ایرانی از سوی تجار این کشور و بسته بودن مرز پاکستان را از دیگر علت‌های افزایش کامیون‌های متوقف شده در پایانه مرزی دوغارون تایباد بوده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد ادامه داد: امسال تعداد خروجی ناوگان حمل و نقل از معبر رسمی دوغارون ۱۰ درصد افزایش داشته که این نیز توقف و معطلی رد دوچندان کرده بود.

بیشتر بخوانید

نوایی به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام تانکر‌ها و کامیون‌های حامل سوخت و کالا اشاره و بیان کرد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.

او تصریح کرد: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودرو‌های سنگین در گمرک دوغارون پیشنهاد افزایش ساعت کاری در ۲ مرز دوغارون و اسلام قلعه به دستگاه‌های متولی داده شد که هم اکنون فعالیت از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ می‌باشد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد تاکید کرد: پیرو رایزنی صورت گرفته با مسوولان گمرک اسلام‌قلعه افغانستان، طی هفته جاری وضعیت رفت و آمد کامیون‌های حامل بار به حالت عادی بازگشته و به معطلی آن‌ها پشت مرز کشور همسایه خاتمه داده می‌شود.

نوایی اظهار کرد: بطور میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت از پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می‌شود.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم کشور در حوزه صادرات از معبر‌های زمینی، رتبه سوم ترانزیت خروجی و رتبه اول تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی را در بین معبر‌های زمینی کشور از آن خود کرده است همچنین دوغارون پر رونق‌ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.