غیاثی: استعداد یابی در دو و میدانی انجام نمی‌شود/ مانع بازگشت کیهانی می‌شویم

مشاور سرپرست فدراسیون دو و میدانی گفت: دو و میدانی در سال‌های اخیر مصرف کننده بود و سازندگی در این رشته ورزشی نداشته ایم.

تیمور غیاثی مشاور سرپرست فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقه جایزه بزرگ دو و میدانی اظهار کرد:  فدراسیون دو و میدانی قرار است مسابقات جایزه بزرگ را با مجوز ستاد مبارزه با کرونا برگزار کند و طبق ضوابط و مقررات بهداشتی امکان برگزاری دوی استقامت و نیمه استقامت وجود ندارد و فقط برخی از ماده‌های  دو و میدانی از جمله ۱۰۰ و ۲۰۰ متر، پرتاب‌ها و پرش‌ها قرار است برگزار شوند. به هر حال هدف از برگزاری مسابقات این است که قهرمانان فکر نکنند که فراموش شدند.

پیشکسوت دو و میدانی گفت: متاسفانه دو و میدانی در سال‌های اخیر فقط مصرف کننده بوده است و سازندگی و استعداد یابی در این رشته ورزشی را نمی بینیم. رئیس سابق فدراسیون با خود محوری خود باعث شد که همه از این رشته ورزشی دور شوند. علاوه بر این برخی از هیئت‌های ورزشی استان‌ها همانند رئیس هیئت دو و میدانی خوزستان به این موضوع اعتراض کردند که ورزشکاران اهوازی در مسابقه جایزه بزرگ دو و میدانی حضور ندارند. با توجه به شیوع ویروس کرونا همه دو و میدانی کاران نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند و فقط نفرات اول تا سوم هر ماده اجازه حضور در این رقابت‌ها را دارند.

او ادامه داد: دو و میدانی خوزستان در زمان خویشتن‌کار  شکوفا بود و ۵ - ۶ ورزشکار این استان در تیم ملی  حضور داشتند، اما اکنون رتبه این استان جنوبی در دو و میدانی پایین آمده است. رئیس هیئت دو و میدانی بیان کرده که حق ورزشکاران این استان ضایع شده است، اما این حرف‌ها درست نیست و ورزشکاران طبق ضوابط در مسابقات جایزه بزرگ شرکت می‌کنند.

صلاحیت کیهانی ثابت شود به قوه قضاییه شکایت می کنیم

غیاثی بیان کرد: متاسفم که کیهانی بار دیگر برای انتخابات ثبت نام کرده است. او با اعتماد به نفس بالا دوباره قصد دارد وارد دو و میدانی شود. طبق گزارش بازرسی کل کشور، کیهانی ۶۹ خطای مالی داشته است. اگر او  صلاحیتش اثبات شود در آن صورت ما پیشکسوتان و مربیان دو و میدانی به قوه قضاییه شکایت می‌کنیم. علاوه بر این کیهانی   فعالیت خود را آغاز کرده است و هیئت‌های ورزشی استان‌ها را تحریک می‌کند تا آرامش این رشته ورزشی را برهم بزنند.

پیشکسوت دو و میدانی اظهار کرد: البته من به همراه سپهرزاد، ربانی و الوند نامه اعتراض خود را درباره عملکرد کیهانی  به سازمان بازرسی کل کشور داده ایم و منتظر تصمیم  این نهاد اجرایی هستیم تا تکلیف این موضوع مشخص شود. کیهانی مشکلات زیادی به وجود آورده است و ما اجازه نمی‌دهیم که او دوباره به دو و میدانی بازگردد. امیدوار هستیم مسئولان وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به دو و میدانی داشته باشند.

غیاثی بیان کرد: افرادی همانند افشین داوری، حسین جلالی و حمید سجادی  سوابق خوبی دارند. آن‌ها صلاحیت حضور در فدراسیون دو و میدانی دارند. به هر حال مدیران توانمند دلسرد شده اند، اما من به همراه احسان حدادی سعی می‌کنیم آن‌ها را راضی کنیم و کشتی به گل نشسته دو و میدانی را نجات بدهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار