به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با آموزههای قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه از توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
رنجبر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانشآموزان، بیشترکلاسهای اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از ۱۵ تیرماه آغاز وتا پایان مردادماه جاری ادامه دارد.
او اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامههای غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهمترین فرصتهای تربیتی برشمرد و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.
رنجبر با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی وعلاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار میشود، افزود: دانش آموزان میتوانند با ارسال فیلمهای دو دقیقهای از تلاوت، تفسیر قرآن ویا با کشیدن تصویری ازقصههای های قرآنی در این پویش مشارکت کنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان دراین پویشهای مجازی در نظر گرفته شده است.
رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآنی طراحی شده، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیراست.
او گفت: فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشدو در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.
رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامههای زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی گیرند، افزود: امید است با برگزاری این گونه برنامهها در فضای مجازی بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن به اهداف مد نظر دست یابیم.
انتهای پیام/ع